Plusenergi ingår avtal med Sjöfartsverket

Sjöfartsverket, en av Sveriges största myndigheter, väljer Plusenergi som elhandelsföretag för alla sina anläggningar. Samarbetet innebär att Plusenergi kommer att leverera el till ett värde motsvarande cirka 11 miljoner kronor per år.

Det nya avtalet omfattar leverans av el till Sjöfartsverkets cirka 500 anläggningar runt om i landet, totalt på 23 GWh per år. Avtalet som är tvåårigt med möjlighet till två års förlängning gäller från och med första januari 2008.

- Vi är mycket glada över att få Sjöfartsverket som kund och ser fram emot ett givande samarbete där vi kommer att göra vårt bästa för att leva upp till de specifika krav som ställs, säger Hans Tröger, säljare på Plusenergi och ansvarig för upphandlingen med Sjöfartsverket.

Sjöfartsverket är ett affärsverk inom transportsektorn och svarar för sjöfartens framkomlighet. I verksamhetsansvaret ingår lotsning, farleder, isbrytning, sjökartläggning, sjöräddning och sjöfartsinspektion.

Effektivare fakturahantering
Samarbetet med Plusenergi kommer att underlätta Sjöfartsverkets hantering av elfakturorna. Tack vare Plusenergis enkla och effektiva debiteringssystem kommer Sjöfartsverket endast att få en årlig slutfaktura utöver en preliminär månadsfaktura omfattande verkets samtliga 500 anläggningar. Detta kan jämföras med att var och en av de olika anläggningarna fått en månadsfaktura tidigare.

- Vi har stora förhoppningar på vårt samarbete med Plusenergi och ser fram emot förändringen av fakturahanteringen som vi tror kommer att leda till såväl minskat administrativt arbete som lägre kostnader, säger Anders Bjäringe, inköpare på Sjöfartsverket.