Damfotboll dygnet runt på Pluto TV

Report this content

Stockholm 2023-07-24. Från och med idag kommer alla fotbollsfans kunna njuta av en ny gratiskanal på Pluto TV helt dedikerad till damfotboll i världsklass. TV kanalen DAZN Women´s Football kommer exklusivt till Pluto TV och kommer att visa både livematcher och det bästa från både UEFA Womens Champions League och Spaniens LaLiga Femini.

Fantastiska nyheter för alla fans av damfotboll som nu kan njuta av en ny gratiskanal på Pluto TV med direktsänd damfotboll, matcher från Europas bästa damklubbstävling, UEFA WomensChampions League (UWCL) och Spaniens toppliga för damer, Liga F.

DAZN Women's Football kanalen på Pluto TV kommer bjuda på dygnetruntbevakning av damfotboll samt tonvis av live-action. Från spännande matcher till insiktsfulla analyser och exklusiva intervjuer, Pluto TV-tittare kommer nu verkligen kunna fördjupa sig i damfotbollens fängslande värld.

DAZN Women's Football kommer att sända en match i veckan från spanska ligan 'Liga F' samt 19 matcher från Champions League inklusive semifinal och final.

Se Pluto TV här - www.pluto.tv

För mer information kontakta:

Peter Frantzell
Mail:
Peter@strandberghaage.se
Tel: 0707 – 59 25 58

Louise Girich
Senior PR Manager Nordic, Paramount
Mail:
Louise.Girich@paramount.com

Om Pluto TV:

Pluto TV, en del av Paramount, är den ledande gratis streaming-tv-tjänsten och levererar hundratals linjära livekanaler och tusentals titlar on-demand till en global publik på 80 miljoner aktiva användare varje månad. Den Emmy®-belönade tjänsten erbjuder en mängd kurerade kanaler i samarbete med över 400 internationella medieföretag. Pluto TV erbjuder ett brett utbud av genres inom bland annat film, serier, sport, nyheter, livsstil, barnprogram och mycket mer. Pluto TV kan lätt streamas över mobil, webb och anslutna TV-enheter. Från huvudkontoret i Los Angeles sträcker sig Pluto TV:s växande internationella nätverk över tre kontinenter och 35 marknader.

Om DAZN Group:

DAZN är en ledande sportströmningstjänst i Italien, Spanien, Tyskland, Belgien, Portugal, Japan, Taiwan, Kanada, USA och Storbritannien. Dess breda utbud av innehåll inkluderar allt från toppfotboll från några av världens mest populära mästerskap – Bundesliga, engelska Premier League, J.League, LaLiga, Serie A och UEFA Champions League, till de största sporterna från hela världen – Formula 1, NFL, NBA, MotoGP och UFC. DAZN är det enda stället för fans runt om i världen att se varje NFL-match utanför Nordamerika. DAZN bygger den ultimata sportunderhållningsverksamheten där fans från hela världen kan se, läsa om, betta på, spela, dela, umgås, köpa biljetter och merchandise, allt på ett ställe, med ett konto, en plånbok och en app. För mer information om DAZN, våra produkter, människor och prestanda, besök dazngroup.com.