Internationell extremsportkanal kommer till Pluto TV

Pluto TV, den ledande streamingtjänsten för gratis annonsfinansierad underhållning, och The Extreme Sports Channel, världens första extremsportkanal – kan idag berätta att The Extreme Sports Channel kommer till Pluto TV på midsommarafton.

Fredagen den 23 juni kommer kanalen med den bästa mixen av actionsport och livsstilsprogram till Sverige och Pluto TV. Det är en kanal helt dedikerad till extremsport, 24 timmar om dygnet 7 dagar i veckan, och bland innehållet kan nämnas de enormt populära Nitro World Games samt adrenalinkickar som Epic Trails, Nomads Seeking Adventure, Extreme Fighting Championship, Strongman Champions League och det bästa användargenererade "extrema" innehållet från hela världen.

”Vårt nya partnerskap med Pluto TV är verkligen spännande. Vi ser fram emot ett fantastiskt samarbete där vi med högenergiskt och flerspråkigt innehåll kan expandera tillsammans globalt”. Säger Extreme Sports Channels VD Channel William Lee.

"Vi är glada över att nu även kunna inkludera The Extreme Sports Channel i Pluto TV. Adderingen av högenergiskt extremsportinnehåll visar på vårt engagemang i att erbjuda vår publik ett unikt och engagerande innehåll genom kvalitativa partnerskap och noggrant utvalda kanaler." Säger Nazneen Sethi, Senior Director, International Content Strategy för Pluto TV.

Se Pluto TV här - www.pluto.tv

För mer information om the Extreme Sports Channel, besök - www.extreme.com

Mail: Peter@strandberghaage.se
Tel: 0707 – 59 25 58

Louise Girich
Senior PR Manager Nordic, Paramount
Mail:
Louise.Girich@paramount.com

Simon Rothstein
Extreme Channel
Mail: simon@srxconsultancy.com

Om The Extreme Sports Channel:

Den världsberömda Extreme Sports Channel är den första och bästa TV-kanalen helt dedikerad till det mest spännande actionsport- och livsstilsinnehållet. Kanalen erbjuder ett komplett utbud av program - inklusive högenergiska extremsportprogram, spännande dokumentärer, presentationer av aktuella sportikoner och rapporter från sportevenemang och mästerskap.

Kanalen började sända 1999 och når för närvarande över 22 miljoner abonnenter i mer än 40 länder med nio olika språkversioner. 2021 lanserades Extreme+ som en ny global digital streamingtjänst som kompletterar innehållet som erbjuds på Extreme Sports Channel och är tillgängligt för mer än 20 miljoner TV-hushåll världen över.

Om Pluto TV:

Pluto TV, en del av Paramount, är den ledande gratis streaming-tv-tjänsten och levererar hundratals linjära livekanaler och tusentals titlar on-demand till en global publik på 80 miljoner aktiva användare varje månad. Den Emmy®-belönade tjänsten erbjuder en mängd kurerade kanaler i samarbete med över 400 internationella medieföretag. Pluto TV erbjuder ett brett utbud av genres inom bland annat film, serier, sport, nyheter, livsstil, barnprogram och mycket mer. Pluto TV kan lätt streamas över mobil, webb och anslutna TV-enheter. Från huvudkontoret i Los Angeles sträcker sig Pluto TV:s växande internationella nätverk över tre kontinenter och 35 marknader.