Nya säsongen av Paradise kommer exklusivt till Pluto TV den 9 april

Den 9 april har den andra säsongen av Paradise exklusiv premiär på Pluto TV, Sveriges ledande gratis streamingtjänst. Tone Sekelius är tillbaka som programledare och i den nya säsongen bjuder deltagarna på hetare känslor, fler överraskningar och ännu mer intriger i jakten på äran och prispengarna. Den här gången är det alltså viktigare än någonsin att ha en pålitlig partner.

Det uppdaterade formatet Paradise blev en snackis när det hade premiär hösten 2022. Nu kommer äntligen den andra säsongen av den efterlängtade realityserien. Paradise säsong 2 kommer att visas exklusivt på Pluto TV under våren 2024 och Tone Sekelius är tillbaka som programledare.

- Förra säsongen låg fokus på att lära sig de nya spelreglerna, men den här gången drar vi i gång på riktigt. Det är en känsloladdad säsong vi har framför oss med mycket hårdare spel som jag ser fram emot att äntligen få visa tittarna. Jag kan också lova att den här säsongen är kryddad med lite mer het kärlek, säger Tone Sekelius.

Pluto TV har ett nära samarbete med Viaplay Group och är redan hem åt första säsongen av Paradise samt flertalet säsonger av Paradise Hotel och en mängd andra reality titlar. Nu kommer alltså även andra säsongen av Paradise att få exklusiv premiär på Pluto TV.

- Vi är väldigt glada över att kunna ge våra tittare den här helt nya säsongen av Paradise och ytterligare bredda Pluto TV utbud av högkvalitativ reality. och förstärker Pluto TVs roll som "Home of reality". Det har verkligen lagts in en högre växel i den här säsongen av Paradise och vi ser fram emot att kunna bjuda alla reallityälskare en riktigt spännande säsong full av drama och intriger, säger Jesper Dahl, General Manager Pluto TV, Nord- och Central Europa.

Paradise säsong 2 har premiär på Pluto TV den 9 april.

Pluto TV = Home of reality

Pluto TV samlar den bästa reality-TVn, helt gratis och utan krav på registrering. Här går det att zappa mellan kanaler fulla med allt från passion och het kärlek till svek och krossade hjärtan. Eller vad sägs om: Ex on the beach, Jersey Shore, World of Love Island, Are you the one?, The Only way is Essex och Paradise och Paradise Hotel så klart? Med över 150 kanaler och tusentals timmar on-demand har Pluto TV något för alla.

Se Pluto tv här: www.pluto.tv

Stefanie Malmhester
Mail: stefanie.malmhester@strandberghaage.se

Felicia Lindqvist
Mail: felicia.lindqvist@strandberghaage.se

Om Pluto TV
Pluto TV, en del av Paramount, är den ledande gratis streaming-tv-tjänsten och levererar hundratals linjära livekanaler och tusentals titlar on-demand till en global publik. Den Emmy®-belönade tjänsten erbjuder en mängd kurerade kanaler i samarbete med över 400 internationella medieföretag. Pluto TV erbjuder ett brett utbud av genres inom bland annat film, serier, sport, nyheter, livsstil, barnprogram och mycket mer. Pluto TV kan lätt streamas över mobil, webb och anslutna TV-enheter. Från huvudkontoret i Los Angeles sträcker sig Pluto TV:s växande internationella nätverk över tre kontinenter och 35 marknader.