Pluto TV lanserar sin 100:e kanal i Sverige, Danmark och Norge

Report this content

Gratis streamingtjänsten Pluto TV – som funnits tillgänglig på den nordiska marknaden i mindre än ett halvår – lanserar nu sin 100:e kanal ”MTV Movie Hits” den 31 oktober. Gör dig redo för nostalgi och oförglömliga hits från flera av tidernas största filmsuccéer.

Streamingtjänsten Pluto TV, en del av Paramount, blev lanserad den 18 maj i Norden och har tagit nordiska tittare med storm. Streamingtjänsten har sedan start rullat ut nya kanaler kontinuerligt, i tillägg till ett stort utbud av titlar on-demand. Pluto TV lanserar nu sin historiska 100:e kanal som har fått namnet ”MTV Movie Hits”. Den helt nya kanalen erbjuder ett stort utbud av olika låtar och artister som har gjort musik till några av de största filmerna någonsin. Njut av hits och klassiska musikvideos dygnet runt - helt gratis och utan registrering.

Bland de ikoniska låtarna hittar vi Lady Gaga och Bradley Coopers Oscar®- och Golden Globe-vinnande låt Shallow från A Star Is Born (2018), Wiz Khalifas rörande See You Again feat Charlie Puth från Fast 7 (2015), Men In Black av Will Smith från den härliga klassikern Men in Black (1997), Whitney Houstons I Will Always Love You från den romantiska filmen The Bodyguard (1992), Sugababes’ Too Lost In You från julklassikern Love Actually (2003), Survivors Eye of the Tiger från Sylvester Stallones megahit Rocky 3, Adeles Oscar®- och Golden Globe-belönade Skyfall från James Bond-filmen med samme namn, Celine Dions magiska My Heart Will Go On från Titanic (1997), Madonnas Beautiful Stranger från Bond-parodin Austin Powers: The Spy Who Shagged Me (1999), Kenny Loggins’ Footlose från filmen med samme namn och rapparen Eminems Lose Yourself från hans filmdebut 8 Mile  (2002).

För mer information:

Emma Strøbæk
PR Manager – Paramount, Nordics
emma.strobaek@vimn.com

Om Pluto TV:

Pluto TV, en del av Paramount Global, är den ledande gratis streaming-tv-tjänsten och levererar hundratals linjära livekanaler och tusentals on-demand-titlar till en global publik på över 64 miljoner aktiva användare i månaden. Den Emmy®-belönade streamingtjänsten erbjuder en mångfald av kanaler, i samarbete med nästan 400 internationella medieföretag med ett brett utbud av genrer, språk och kategorier med filmer, tv-serier, sport, nyheter, livsstil, barnprogram och mycket mer. Pluto TV kan lätt nås och streamas via mobil, webb och anslutna tv-enheter. Med huvudkontor i Los Angeles sträcker sig Pluto TV:s växande globala fotavtryck över 3 kontinenter och 30 länder.