• Pluto TV/

Pluto TV satsar stort på kampsport i höst och ingår partnerskap med den danska MMA-legenden Mark O. Madsen

I höst blir lördagar "Fight Saturday" på Pluto TV Sport, en dag dedikerad till det bästa inom boxning och MMA-underhållning. Den ambitiös satsning på kampsport inleds den 21 september med Dominance Fighting Championships (DFC) och Pluto TV kan nu stolt presentera ett samarbete med den danska MMA-legenden Mark O. Madsen som ligger bakom satsningen.

Mark O Madsen at Royal Arena

För att kickstarta höstens satsning på kampsport kommer Pluto TV sända det stora eventet Dominance Fighting Championships (DFC) från ikoniska KB Hallen i Köpenhamn live och exklusivt den 21 september. DFC är grundat av Mark O. Madsen, trefaldig OS-deltagare och UFC-veteran.

"Mitt mål är att skapa en europeisk version av UFC. Jag vill ta MMA-shower av Las Vegas-kaliber till Europa, och jag är så stolt över att vårt första event ser ut att bli det största MMA-eventet i Danmark sedan UFC besökte Köpenhamn 2019." Säger Mark O. Madsen, rättighetsinnehavare och värd för evenemanget.

Den 21 september får MMA fans se 14 spännande matcher med både amatör- och proffsfighters och det utlovas en spektakulär show i UFC klass. Med deltagare från Danmark, Sverige och Norge kommer kvällen att präglas av intensiva och actionfyllda matcher. Bland toppnamnen finns danske Rajbek Bisultanovs som gör professionell MMA-debut och brasilianaren Paulo Costa, en UFC-titelutmanare i mellanvikt som har imponerat i åratal med sin aggressiva stil. Bland svenskarna som tävlar kan nämnas Sebastian Palacio Gomez från Örebro Fight Gym in Örebro som möter norrmannen Viljar André Tangstad och Bianca Kristensson från Redline Training Center i Malmö som möter danskan Caroline Møller.

"Att ta kampsport i världsklass till Pluto TV passar perfekt in bland vårt växande utbud av sportinnehåll. Kampsport är en populär och efterfrågad kategori på Pluto TV och med partnerskapet kring Dominance Fighting Championships kan vi erbjuda mer av det folk vill ha. Det är ett naturligt steg i vår strategi att leverera gratis och lättillgänglig topunderhållning inom alla genrer."  Säger Jesper Dahl, General Manager för norra och centrala Europa på Pluto TV.

Så håll ögonen på Pluto TV i höst, där "Fight Saturday" kommer att bli den självklara destinationen för adrenalinladdad kampsport, alltid gratis på Pluto TV.

Dominance Fighting Championships sänds live på Pluto TV Sport den 21 september med start kl: 20.45.

Se Pluto TV Sport och över 190 andra kanaler helt gratis på: www.pluto.tv

Peter@strandberghaage.se

Trailer: https://vimeo.com/923681770/93f21e55e2?share=copy

Om Pluto TV