Se El Clásico på söndag - live och gratis på Pluto TV

På söndag möts ärkerivalerna Real Madrid Femenino och FC Barcelona Femení i ”El Clásico” på Alfredo Di Stéfano-stadion i Madrid. Matchens sänds live och gratis i Sverige på Pluto TV - DAZN Women's Football med start 17.50.

Senast lagen möttes vann Barcelona med 5-0 inför en jublande hemmapublik, om Madrid kan få samma skjuts av publiken på Alfredo Di Stéfano-stadion återstår att se. Att mästarmötet lockar storpublik är däremot helt klart. Tittarrekordet för damfotboll sattes på Camp Nou stadion i Barcelona 2022 då över 91 000 åskådare samlades för att se kvartsfinalen i UEFA Women’s Champions League mellan just Real Madrid Femenino och FC Barcelona Femení.

Real Madrid Femenino - FC Barcelona Femení sänds den 24 mars med start 17.50 på Pluto TV - DAZN Women's Football.

Se Pluto TV här: www.pluto.tv

Peter@strandberghaage.se

Om Pluto TV
Pluto TV, en del av Paramount, är den ledande gratis streaming-tv-tjänsten och levererar hundratals linjära livekanaler och tusentals titlar on-demand till en global publik. Den Emmy®-belönade tjänsten erbjuder en mängd kurerade kanaler i samarbete med över 400 internationella medieföretag. Pluto TV erbjuder ett brett utbud av genres inom bland annat film, serier, sport, nyheter, livsstil, barnprogram och mycket mer. Pluto TV kan lätt streamas över mobil, webb och anslutna TV-enheter. Från huvudkontoret i Los Angeles sträcker sig Pluto TV:s växande internationella nätverk över tre kontinenter och 35 marknader.