Star Trek landar på Pluto TV

Nu lanserar Pluto TV kanalen ”Star Trek Movies” som kommer visa Star Trek filmer dygnet runt helt gratis.

Nu är våren räddad för alla som gillar snabba rymdskepp, teleportering, Klingoner och spännande äventyr på outforskade planeter. Pluto TV lanserar nu kanalen ”Star Trek Movies” som kommer visa de tio första Star Trek filmer dygnet runt, från ”Star Trek - The Motion Picture” från 1979 till ”Star Trek: Nemesis” från 2002.

Star Trek började som TV serie redan 1966 men var till en början ingen succé utan lades ned efter bara tre säsonger. Serien fick dock med tiden ett stort kultfölje och efter 13 biofilmer, ett antal serier, böcker, leksaker och spel är den idag en av de mest framgångsrika franchiserna genom tiderna.

Nu kan du följa rymdskeppet Enterprise och kaptenerna Kirk (William Shatner) och Picard (Patrick Stewart) genom yttre rymden när och hur du vill. ”Star Trek Movies” blir Pluto TVs 118 kanal i ordningen och precis som alla andra kanaler är den helt gratis och utan krav på registrering. Utöver ”Star Trek Movies” har Pluto TV redan kanalen ”Star Trek” som visar serierna ”Star Trek: Deep Space Nine” och ”Star Trek: Voyager” dygnet runt.

Se Pluto TV här.

Mail: Peter@strandberghaage.se
Tel: 0707 – 59 25 58

Louise Girich
Senior PR Manager Nordic, Paramount
Mail: Louise.Girich@paramount.com

Om Pluto TV:

Pluto TV, en del av Paramount, är den ledande gratis streaming-tv-tjänsten och levererar hundratals linjära livekanaler och tusentals titlar on-demand till en global publik på 79 miljoner aktiva användare varje månad. Den Emmy®-belönade tjänsten erbjuder en mängd kurerade kanaler i samarbete med över 400 internationella medieföretag. Pluto TV erbjuder ett brett utbud av genres innom bland annat film, serier, sport, nyheter, livsstil, barnprogram och mycket mer. Pluto TV kan lätt streamas över mobil, webb och anslutna TV-enheter. Från huvudkontoret i Los Angeles sträcker sig Pluto TV:s växande internationella nätverk över tre kontinenter och 35 marknader.