• Pluto TV/

Tove Lo och Swedish House Mafia nominerade i kategorin Best Nordic Act på årets MTV EMAs

MTV kan äntligen avslöja de nominerade för årets MTV EMAs. Årets prisutdelning sker i Düsseldorf, Tyskland den 13 november. I Sverige kan showen ses live, och helt gratis, på Pluto TV.

Bland årets nominerade hittar vi svenska Tove Lo och Swedish House Mafia i kategorin Best Nordic Act där de ställs mot danska MØ och norska Sigrid och Kygo. Fans kan rösta på sin favorit fram till kl. 23:59 den 9 november på mtvema.com.

Den engelska sångaren, låtskrivaren och skådespelaren Harry Styles har blivit nominerad i sju kategorier, bland annat i kategorierna Bästa artist, Bästa video och Bästa låt. I sistnämnda kategorin ställs hans låt As it Was mot Me Porto Bonito (Bad Bunny, Chencho Corleone), First Class (Jack Harlow), About Damn Time (Lizzo), Super Freaky Girl (Nicki Minaj) och DESPECHÁ (ROSALÍA).

Taylor Swift är nominerad i sex kategorier, däribland Bästa långformat-video – en helt ny kategori.

Andra världsartisterna som har blivit nominerade i årets MTV EMA:s är Adele, Beyoncé, Coldplay, Lady Gaga, Billie Eilish och Calvin Harris.

Årets MTV EMA:s blir utan tvekan höstens stora musikarrangemang och går av stapeln söndag 13 november i Düsseldorf, Tyskland. Prisutdelningen sänds på MTV:s kanaler i över 170 länder världen över. I Sverige kan tittare se showen på Pluto TV - live och helt gratis.

En lista på samtliga nominerade finns tillgänglig på mtvema.com

Emma Strøbæk
PR Manager – Paramount, Nordics
Mail: emma.strobaek@vimn.com

OM MTV

MTV EMA är en av årets största globala musikprisutdelningar och hyllar de hetaste artisterna från världen över, MTV EMA:s ger musikfans en unik multiplattformsupplevelse på MTV:s globala nätverk i mer än 170 länder. Följ @MTVEMA på Facebook, Twitter, TikTok och Instagram, och häng med i samtalen med #MTVEMA. Bruce Gillmer och Richard Godfrey är exekutiva producenter. Debbie Phillips och Chloe Mason är producenter.

För artwork, pressbilder och mer information, besök press.mtvema.com.

OM PLUTO TV

Pluto TV, en del av Paramount Global, är den ledande gratis streaming-tv-tjänsten och levererar hundratals linjära livekanaler och tusentals on-demand-titlar till en global publik på över 64 miljoner aktiva användare i månaden. Den Emmy®-belönade streamingtjänsten erbjuder en mångfald av kanaler, i samarbete med nästan 400 internationella medieföretag med ett brett utbud av genrer, språk och kategorier med filmer, tv-serier, sport, nyheter, livsstil, barnprogram och mycket mer. Pluto TV kan lätt nås och streamas via mobil, webb och anslutna tv-enheter. Med huvudkontor i Los Angeles sträcker sig Pluto TV:s växande globala fotavtryck över 3 kontinenter och 30 länder.