• Pluto TV/

Världspremiär av Mando Diaos storslagna MTV Unplugged spelning på gratis streamingtjänsten Pluto TV

Report this content

Försommaren 2022 intog Mando Diao scenen i Skeppsholmskyrkan mitt emot kungliga slottet i Stockholm för en exklusiv MTV Unplugged spelning för en liten grupp speciellt inbjudna fans och gäster. Förutom att spela nya och gamla klassiker från sin 20åriga karriär gästades bandet också av bland annat Ane Brun, Kristofer Greczula och Jacqline Moss. Den 17 november har den unika spelningen exklusiv världspremiär på Pluto TV samtidigt som bandet släpper musiken på ett nytt album.

Sedan debuten 1989 har MTV Unplugged presenterat oförglömliga framträdanden från artister som Nirvana, Lady Gaga, Elton John, Placebo och Paul McCartney för att bara nämna några. Mando Diao gjorde succé i MTV Unplugged redan 2010 med en intim spelning i Berlin och ansluter sig nu till en mycket liten grupp världsartister som fått göra ytterligare MTV Unplugged spelningar. Denna gång fokuserar bandet dock på sin svenska låtskatt med unika versioner av ”Strövtåg i hembygden”, ”Håll i mitt hjärta” och ”Långsamt”.

- Vi är hedrade över att ha blivit tillfrågade att vara en del av de ikoniska MTV unplugged-konserterna igen. Att kunna fokusera på det svenska materialet gör det ännu mer speciellt, säger Björn Dixgård, sångare i Mando Diao.

Mando Diao, som tidigare i år valdes in i Swedish Music Hall of Fame, firar releasen av konserten och den nya skivan med en Europaturné som startar den 24 november i Warszawa och kommer att ta bandet vidare till 8 länder och 17 städer fram till den 16 december när det avslutas i Paris.

- Pluto TV är hem för allt MTV innehåll i Sverige och vi är jättestolta över att vi nu kan erbjuda alla tittare och fans Mando Diaos fantastiska MTV Unplugged spelning från Skeppsholmskyrkan, säger Jesper Dahl, General Manager för Pluto TV i Central- och Nordeuropa.

Musik är en viktig del av Pluto TVs erbjudande och streamingtjänsten erbjuder hela 10 olika musikkanaler från MTV samt realityprogram som Jersey Shore Family Vacation, Ex on the Beach US, Catfish och MTV klassiker som MTV Cribs, Pimp my ride och Yo! MTV Raps.

Mando Diaos MTV Unplugged spelning kommer finnas både on demand samt på Pluto TVs MTV Unplugged kanal från och med den 17 november. Skivan kommer att släppas både digitalt och på CD samma dag.

För screener på konserten kontakta: Peter@strandberghaage.se

Här ser du Pluto TV: https://pluto.tv

För mer information om Pluto TV kontakta:

Peter Frantzell
Peter@strandberghaage.se
Tel: 0707 – 59 25 58

Louise Girich
Senior PR Manager Nordic, Paramount
Louise.Girich@paramount.com

För mer information om Mando Diao kontakta:

Carlos Barth
carlos@summit-management.se

Om Pluto TV:

Pluto TV, en del av Paramount, är den ledande gratis streaming-tv-tjänsten och levererar hundratals linjära livekanaler och tusentals titlar on-demand till en global publik på 80 miljoner aktiva användare varje månad. Den Emmy®-belönade tjänsten erbjuder en mängd kurerade kanaler i samarbete med över 400 internationella medieföretag. Pluto TV erbjuder ett brett utbud av genres inom bland annat film, serier, sport, nyheter, livsstil, barnprogram och mycket mer. Pluto TV kan lätt streamas över mobil, webb och anslutna TV-enheter. Från huvudkontoret i Los Angeles sträcker sig Pluto TV:s växande internationella nätverk över tre kontinenter och 35 marknader.