PMC Group etablerar nytt hydraulikbolag i Polen

Report this content

PMC Group har etablerat ett nytt bolag, PMC Hydraulika Sp.z.o.o, i Sczcecin i nordvästra Polen. Bolaget är inriktat på montage av hydraulik- och smörjsystem och levererade de första systemen under december 2011. - Det nya bolaget ger oss unika möjligheter att erbjuda såväl etablerade som nya kunder, lokalt producerade system i Polen och central Europa. Detta innebär framför allt kortare ledtider men också lägre kostnader, sägerPatrik Olssonsom är ansvarig för etableringen och tillika VD för PMC Hytech AB, Ystad.

Satsningen i Polen är en naturlig fortsättning av globaliseringen av PMC Group. Utöver verksamheter i norra Europa har PMC Group även producerande enheter i Kina, USA, Qatar och Indien.

För ytterligare information kontakta:

Patrik Olsson, VD PMC Hytech AB, tel + 46 703 80 69 95 eller

Mikael Andersson, VD och Koncernchef PMC Group AB, tel + 46 709 42 16 15

PMC Group är Nordens ledande leverantör av hydrauliklösningar till industrin. Erbjudandet innefattar allt från engineering till tillverkning och försäljning av komponenter, cylindrar och hydrauliksystem. Koncernens verksamhet innefattar även elektromekanik och pneumatik. Verksamheten som bedrivs i 11 länder är globalt inriktad och 2011 omsatte koncernen cirka 3,1 miljarder kronor och antalet anställda uppgår till cirka 1 400. Besök gärna vår webbplats www.pmcgroup.se.

Taggar:

PMC

Snabbfakta

PMC Group är Nordens ledande leverantör av hydrauliklösningar till industrin. Erbjudandet innefattar allt från engineering till tillverkning och försäljning av komponenter, cylindrar och hydrauliksystem. Koncernens verksamhet innefattar även elektromekanik och pneumatik. Verksamheten som bedrivs i 11 länder är globalt inriktad och 2011 omsatte koncernen cirka 3,1 miljarder kronor och antalet anställda uppgår till cirka 1 400. Besök gärna vår webbplats www.pmcgroup.se.

Citat

Patrik Olsson, VD PMC Hytech AB