Ännu en ny order till PNB

Report this content

Ännu en order till PNB: PNB bygger ny riks-väg i Kronobergs län PNB Entreprenad AB har fått i uppdrag att bygga en helt ny riksvägssträcka. Ordern är på drygt 52 miljoner kronor. Beställare är Vägverket Region Sydöst, Jönköping. Entreprenaden påbörjas i augusti 2002 och kommer att vara klar i maj 2004. Vägen kommer dock att öppnas för trafik redan i november 2003. Den nya sträckan av riksväg 25 på cirka 8 km är belägen mellan Vrå och Boasjön och är den sista etappen av riksvägen mellan länsgränsen och Ljungby som färdigställs. - Denna order stärker ytterligare vår ställning på anläggningssidan i södra Sverige och ger ökad sysselsättning, säger arbetschef Per-Olof Nilsson, PNB Entreprenad AB. För ytterligare information kontakta: Ralp Hargemyr, arbetschef, PNB Entreprenad AB Tel.: 035 - 12 69 60 Per-Olof Nilsson, arbetschef, PNB Entreprenad AB Tel.: 0451 - 426 50 Jan Nyman, projektledare, Vägverket Sydöst Tel.: 036 - 19 20 00 PNB Entreprenad AB ingår i koncernen Percy Nilsson Byggnads AB, ett av Sveriges största företag inom bygg- och anläggningsbranschen. Koncernomsättning år 2002 beräknas till 3,8 miljarder kronor och antalet anställda är 2300. Senaste uppgifter om PNB finner du på vår hemsida: www.pnb.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/04/20020704BIT00090/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/04/20020704BIT00090/wkr0002.pdf