• PNB/

PNB växer starkt i Stockholmsregionen. Ännu en order: PNB Öst AB bygger till Huddinge Sjukhus. PNB Öst AB har skrivit kontrakt med Locum för en på- och tillbyggnad av Huddinge Sjukhus i Stockholm. Huddinge Sjukhus, HS, kommer att flytta sin helikopterplatta till fastighetens tak. PNB ska åt Locum genomföra en påbyggnad på sjukhusfastigheten, om-byggnader, stomarbeten och tätningsarbeten av taket under den blivande plattan. Entreprenaden omfattar närmare 30 Mkr och inleds under april 2002. Arbetena beräknas vara färdiga till januari 2003. PNB Öst AB inledde sin etablering som husbyggare i Stockholm förra hösten och nu, säger Joakim Tryggstad, VD på PNB Öst AB, har PNB genom avtalet med Locum visat, att vi tagit nästa steg att etablera oss som en aktör på Stock-holmsmarknaden. Detta projekt är vår premiär som byggare inom sjukhusmiljö. Vi är stolta över att Locum valt oss och räknar med att snart låta allmänheten se vårt oranga PNB-märke på fler husbyggen i huvudstaden. För ytterligare information: Avdelningschef Per Lindén, 08-59001809, per.linden@pnb.se PNB-koncernen, Percy Nilsson Byggnads AB, är ett av Sveriges största företag inom bygg- och anläggningsbranschen. Koncernen har ca. 2 300 anställda och omsättningen för 2002 beräknas till ca 3,8 miljarder kronor. www.pnb.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/10/20020410BIT01170/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/10/20020410BIT01170/wkr0002.pdf