• PNB/

PNB växer starkt i Stockholmsregionen.Ännu en order: PNB Öst AB bygger ny pendeltågsstation i Årstaberg

[REMOVED GRAPHICS] PNB växer starkt i Stockholmsregionen. Ännu en order: PNB Öst AB bygger ny pendeltågsstation i Årstaberg PNB Öst AB har skrivit kontrakt med Banverket för anläggningsarbeten för den kommande pendeltågstationen Årstaberg. Avtalet omfattar anläggnings- och konstbyggnadsarbeten för gångstråk under befintlig järnväg samt ny stationsbyggnad för den kommande pendeltågs-stationen Årstaberg. Kontraktsumman är ungefär. 21 Mkr. Arbetet påbörjas i april 2002 och avslutas sommaren 2003. Arbetet kommer att utföras i eller i närheten av trafikerat spår. Tåghastigheten på befintliga spår är upp till 140 km/tim och antalet tågpasseringar är ungefär 500 per dygn. Joakim Tryggstad, VD på PNB Öst AB, säger att PNBs erfarenhet att arbeta i trafikerat spår har haft stor betydelse och att vi är stolta över att få utföra detta arbete på den hårdast trafikerade järnvägen i Sverige. För ytterligare information: ·Arbetschef Leif Wennström, 070-6336801, leif.wennstrom@pnb.se · PNB-koncernen, Percy Nilsson Byggnads AB, är ett av Sveriges största företag inom bygg- och anläggningsbranschen. Koncernen har ca 2 300 anställda och omsättningen för 2002 beräknas till ca 3,8 miljarder kronor. www.pnb.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/11/20020410BIT01180/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/11/20020410BIT01180/wkr0002.pdf