Pocketfilm fortsätter växa: Åsa Telandersson ny försäljningschef

Report this content

Åsa Telandersson blir ny försäljningschef i Pocketfilm. Åsa kommer närmast mediebyrån IUM där hon ingick i ledningsgruppen. Åsa får titeln Head of AFP and Sales och blir ansvarig för försäljning mot Pocketfilms annonsörer.

– Idén och konceptet med Pocketfilm kan inte ligga mer rätt i tiden. Det tillsammans med personerna i bolaget som borgar för en hög kvalitet på produktionerna gör att jag verkligen vill vara med och bygga Pocketfilm. Jag bidrar med ett annonsörsperspektiv och kreativa lösningar för våra annonsörer, säger Åsa Telandersson.

Åsa Telandersson börjar i april på Pocketfilm. Hennes ansvar omfattar lösningar inom AFP (annonsörs finansierade program), programming, produktplaceringar, sponsring och sociala medier.

Åsa kommer direkt från mediebyrån IUM, där var hon i nio år och verksam inom koncept avdelningen med strategi och projektledning. Innan dess arbetade Åsa som projektledare på TV3s marknadsavdelning och marknadschef för e-handelsbolaget sumo.se (en del av spray).

För Pocketfilm är rekryteringen av Åsa en del i en större strategi. Under våren kommer fler rekryteringar presenteras.

– Pocketfilm drivs av kreatörer. Ambitionen är att knyta till oss de bästa oavsett om det handlar om innehåll, distribution eller finansiering. Vi ser mycket fram emot att få arbeta med Åsa, säger Håkan Lindhé, vd för Pocketfilm.

Pocketfilm visar gratis TV och drama i kortformat. Innehållet är optimerat för smartphones och för sociala medier som FaceBook. Bakom Pocketfilm står bland andra manusförfattare och regissör Håkan Lindhé, komiker och regissör Felix Herngren och manusförfattare och producent John Nordling. Under våren 2012 kommer Pocketfilms första produktioner att visas, däribland ett redan omtalat nytt program där Kristian Luuk möter för honom hemliga gäster.

För mer information:
Håkan Lindhé, + 46 705 31 33 54