Pocketstället tecknar exklusivt ramavtal med ICA

Report this content

Pocketstället har slutit ett ramavtal med ICA Sverige AB omfattande pocketförsäljning till ICA:s fristående ICA Kvantum, ICA Supermarket och ICA Nära butiker.

”Vi ser fram emot att förstärka vårt samarbete med ICA och hoppas att ramavtalet kan leda till att fler ICA-butiker väljer Pocketstället. Vi hoppas även att avtalet leder till att vi för existerande ICA-kunder kan utöka vårt koncept och därmed öka våra kunders omsättning”, säger Johan Ramström, försäljningschef Pocketstället. Trots att 2009 var ett tufft år för bokbranschen i stort, lyckades Pocketstället redovisa en omsättningsökning på ca 20%. Tillväxten kom bland annat från en framgångsrik utrullning av Pocketställets koncept till ett flertal nya butiker. Pocketstället lyckades även öka försäljningen till existerande kunder trots en svag bokmarknad. ”Vi ser försäljningsökningen till våra existerande kunder som ett kvitto på att Pocketställets koncept ger resultat i högre omsättning för oss och våra kunder. Med ICA:s ramavtal förstärker Pocketstället sin position som Sveriges ledande leverantör av pocketböcker till dagligvaruhandeln. Pocketstället har därmed centrala avtal med samtliga Sveriges största dagligvarukedjor som ICA, COOP, Axfood, Bergendahls, Netto och även inom servicehandeln genom Pressbyrån och Seven Eleven”, säger Tor Enander, VD Pocketstället.

Taggar: