Jarowskij och PodMe gör podcast med Melker Becker

TV-profilen Melker Becker lanserar podcasten Besynnerliga berättelser med Melker Becker på podcastplattformen PodMe. I podcasten leder Melker Becker lyssnaren genom udda och ibland tidigare hemliga historier från runt om i världen. För idé och produktion står Jarowskij.

Jag har alltid älskat att vara bland det märkliga, bortglömda och hemliga. Allt började med att jag stötte på historien om den besynnerliga ”apkvinnan” som påträffades, uppstoppad, på en vind i Linköping, av alla platser. Det i sin tur resulterade i en mängd tv-serier och dokumentärer om mystiska händelser och platser både i och utanför Sverige. Jag är nu verkligen jättepeppad på att dela med mig av alla historier i poddformatet, säger Melker Becker.

Melker Becker har tidigare setts i SVT-program såsom Svenska hemligheter och Om kriget kom.

—  Melker är unik i sitt slag att hitta udda historier och göra dem både spännande och underhållande. Det känns otroligt roligt att ha med honom i vårt stall, säger Emilia Melgar Arnheim, Produktionsledare på PodMe

Besynnerliga berättelser med Melker Becker produceras av Jarowskij exklusivt för PodMe. Exekutiv producent för Jarowskij är Helena Sandklef. Premiär 14 juli.

PodMe är en podcastplattform som tillhandahåller såväl gratis- som Premium podcasts. PodMe finns tillgängligt både på web, i App Store och Google Play. PodMe lanserades 2017 och erbjuder premiumpodcasts såsom Rättegångspodden, En Mörk Historia och originalproduktionerna Bakom Galler, Sanning eller Konspiration, Fängelsepodden m fl.

OM MELKER BECKER

Melker Becker är älskad och hyllad programledare, filmproducent och författare och har bland annat lett SVT-produktionerna Svenska Hemligheter, Om kriget kom och Hemliga svenska rum. När han inte programleder i TV så har han bland annat skrivit 2 böcker om hårdrock tillsammans med parhästen Mattias Lindeblad.

OM JAROWSKIJ

Jarowskij är ett av Sveriges största produktionsbolag och det i särklass största inom humorgenren. Vi älskar rörlig bild och ligger bakom produktioner som Vår tid är nu, Klassfesten, Solsidan, Parlamentet och Wild Kids. Men vi jobbar även med produktion, kommunikation och underhållning förpackat på nya kreativa sätt och distribuerat på alla olika plattformar, och där är podcastformatet ett av våra främsta fokusmål.

FÖR MER INFORMATION, VÄNLIGEN KONTAKTA

Sebastian Lifvin, 0707270180, sebastian@podme.com

Snabbfakta

Jag har alltid älskat att vara bland det märkliga, bortglömda och hemliga. Allt började med att jag stötte på historien om den besynnerliga ”apkvinnan” som påträffades, uppstoppad, på en vind i Linköping, av alla platser. Det i sin tur resulterade i en mängd tv-serier och dokumentärer om mystiska händelser och platser både i och utanför Sverige. Jag är nu verkligen jättepeppad på att dela med mig av alla historier i poddformatet.
Melker Becker