Karatefylla får ny säsong – som podcast

Kultförklarade TV-serien Karatefylla återvänder i ny form, som podcast. I rollerna hörs bland andra Måns Nathanaelson och Kim Sulocki som de hårt festande Ken och Glenn. För manus och regi står bland annat seriens skapare, Daniel Ottosson. Karatefylla – The Podcast har premiär hos PodMe i november.

Inget jag har jobbat med har haft så lojal fanbase som Karatefylla. Trots att vi inte setts på TV på över åtta år så får jag fortfarande frågan titt som tätt när nästa säsong kommer. Så det är svinkul att det vilda festandet får fortsätta i poddform, säger Daniel Ottosson, skapare av Karatefylla

Karatefylla skapades av Daniel Ottosson och Alexander Kantsjö och sändes under 2 säsonger på TV6 2011-2012. I rollerna sågs bland andra Måns Nathanelsson, Kim Sulocki, Fredrik Hallgren och Therese Järvheden som alla återvänder i podcasten.

Att få ta ett älskat format från TV till podcast är otroligt roligt. Daniel och gänget har lyckats återskapa magin från förr och fått utmana sig själva nu när de enbart har ljudbild att jobba med. Och de har lyckats riktigt bra, fansen kommer inte att bli besvikna, säger Pelle Porseryd, Head of Content på PodMe.

Karatefylla – The Podcast görs av produktionsbolaget D.OT Productions exklusivt för PodMe. Premiär 28 oktober.

PodMe är en podcastplattform som tillhandahåller såväl gratis- som Premium podcasts. PodMe finns tillgängligt både på web, i App Store och Google Play. PodMe lanserades 2017 och erbjuder premiumpodcasts såsom Rättegångspodden, Schulman Show, En Mörk Historia och originalproduktionerna Bakom Galler, Sanning eller Konspiration, Fängelsepodden m fl.

FÖR MER INFORMATION, VÄNLIGEN KONTAKTA

Pelle Porseryd, Head of Content PodMe, 0707 33 75 44, Pelle@podme.com

Snabbfakta

Inget jag har jobbat med har haft så lojal fanbase som Karatefylla. Trots att vi inte setts på TV på över åtta år så får jag fortfarande frågan titt som tätt när nästa säsong kommer. Så det är svinkul att det vilda festandet får fortsätta i poddform.
Daniel Ottosson, skapare av Karatefylla
Att få ta ett älskat format från TV till podcast är otroligt roligt. Daniel och gänget har lyckats återskapa magin från förr och fått utmana sig själva nu när de enbart har ljudbild att jobba med. Och de har lyckats riktigt bra, fansen kommer inte att bli besvikna.
Pelle Porseryd, Head of Content på PodMe