Mayday byter podcastplattform

Från och med idag ansluter sig podcasten Mayday till podcastplattformen PodMes premiumutbud. Det innebär att podcasten lämnar Bauer Medias podcastplattform RadioPlay.

Mayday podcast

Podcastplattformen PodMe värvar den populära podcasten Mayday från RadioPlay. Bakom podcasten ligger produktionsbolaget Creedcast, som förutom Mayday kommer att producera ytterligare tre originalproduktioner för PodMe.

- Mayday har länge legat högt upp på vår wish list så vi är förstås oerhört glada över denna rekrytering. Gänget bakom Mayday har precis den fingertoppskänsla för bra innehåll som vi letar efter och det är ett ypperligt sätt att kicka igång en fullmatad podhöst, säger Pelle Porseryd Head of Content på PodMe i ett pressmeddelande

Mayday är en podcast av totalt fyra som PodMe beställt av Creedcast. Övriga titlar är Spionerna, Uppdrag Dokumentär och Terroristerna, som kommer att lanseras under hösten.

- PodMe tror på att ge kreatörer förutsättningar att producera högkvalitativt innehåll och därmed sätta lyssnarupplevelsen i fokus och det är något som tilltalar oss. Vi är oerhört förväntansfulla att få denna möjlighet att växa tillsammans med PodMe, säger Hjalmar Wilén, VD på Creedcast

PodMe är en podcastplattform som erbjuder Premium Podcasts såsom Rättegångspodden, Nemo möter en vän och originalproduktionen Paranormalt med Caroline Giertz. Teckna prenumeration för antingen din favoritpodcast, eller få tillgång till alla Premium podcasts för 69kr / månaden.

OM CREEDCAST

Creedcast är ett podcastproduktionsbolag som erbjuder en flexibel helhetslösning för podcastsproduktion för kreatörer, distributörer och företag. Bolaget har utvecklat titlar tillsammans med PodMe och RadioPlay och är en del av Creed Media Group. Ett urval av produktioner Creedcast står bakom denna höst är Mayday (PodMe), Spionerna (PodMe), Terroristerna (PodMe) och Uppdrag dokumentär (PodMe).

Mayday har länge legat högt upp på vår wish list så vi är förstås oerhört glada över denna rekrytering. Gänget bakom Mayday har precis den fingertoppskänsla för bra innehåll som vi letar efter och det är ett ypperligt sätt att kicka igång en fullmatad podhöst.
Pelle Porseryd Head of Content på PodMe