PodMe och Nimble Digital inleder samarbete för att skala upp tillväxten

PodMe stärker sin satsning inom data-driven tillväxt och väljer Nimble Digital som samarbetspartner. Ett inledande samarbete inom attribuering och data, utökas nu till att bli betydligt mer djupgående för att skala upp tillväxten. Nimble Digital tillför spetskompetens inom avancerade growth- och dataprojekt, med några av världens största appar och företag i på sin meritlista.

- Podme har etablerat en unik affärsmodell som snabbt blivit populär bland podcastlyssnare. I och med samarbetet med Nimble Digital skapar vi nu förutsättningar för fler att uppmärksamma, testa och därmed uppleva fördelarna med en plattform som erbjuder reklamfritt och exklusivt podcastinnehåll, säger Niklas Julin, Head of Marketing and Business Development, PodMe

- Vi är ödmjuka och riktigt exalterade över förtroendet och det samarbete som vi nu ingått med PodMe. Vi använder oss själva av deras tjänst, vars unika innehåll är lätt att bli beroende av. Tillsammans har vi många starka och tydliga idéer kring hur vi skall skala PodMe på både befintliga och nya marknader. Digital tillväxt baserat på best practice inom teknikstack och användning av data är en framgångsfaktor för alla företag med ambitioner att växa fort och vi ser fram emot ett starkt och givande samarbete, säger John Milburn, Partner, Nimble Digital

För mer information:

Niklas Julin