PodMe värvar Head of Content från Mojang

Podcastplattformen PodMe fortsätter växa och tar nu in Hans Abrahamsson som ny Head of Content. Hans kommer senast från Mojang, men har lång erfarenhet som exekutiv producent på TV4. I samband med rekryteringen så kliver Pelle Porseryd in i den nyinsatta rollen som Content Director och ansvarar fortsatt för innehållet i PodMes internationella expansion.

Podcastplattformen PodMe växer och rekryterar Hans Abrahamsson som ny Head of Content. Hans kommer senast från en tjänst som Media Director på Mojang, företaget bakom spelet Minecraft. Dessförinnan var Hans under många år exekutiv producent på TV4, med ansvar för allt från dokumentärer till underhållningsprogram som Bachelor, Lego Masters, Drottningarna och Polar Music Prize.

—  Head of Content på PodMe är en drömtjänst. Att få berätta historier och engagera en publik är min passion, och podcast är en optimal plattform för det. PodMe har redan ett makalöst innehåll och branschens mest spännande affärsmodell. Jag ser fram emot att tillsammans med alla duktiga medarbetare fortsätta utveckla utbudet. Det finns gott om plats för fler trollbindande historier och talanger, säger Hans Abrahamsson.

PodMe lanserades i Sverige 2017 och under 2019 lanserades tjänsten även i Norge. Att Hans Abrahamsson kommer in är ett steg i ledet för PodMe att titta på fler marknader då tidigare Head of Content, Pelle Porseryd, kliver in i den nyinsatta rollen som Content Director och ansvarar fortsatt för innehållet i PodMes internationella expansion.

Kvalité fortsätter att vara i fokus när vi nu förstärker vårt innehållsteam med Hans som har ett otroligt öra för starkt historieberättande. Hans är helt rätt för person för att säkerställa att vi även framåt kommer att kunna erbjuda lyssnarna dom starkaste, roligaste, intressantaste och mest engagerande poddarna, säger Pelle Porseryd, Content Director på PodMe

Hans Abrahamsson tillträdde som Head of Content på PodMe i mitten av februari.

PodMe är en podcastplattform som tillhandahåller såväl gratis- som Premium podcasts. PodMe finns tillgängligt både på web, i App Store och Google Play. PodMe lanserades 2017 och erbjuder premiumpodcasts såsom Rättegångspodden, Schulman Show, En Mörk Historia och originalproduktionerna Bakom Galler, Sanning eller Konspiration, Fängelsepodden m fl.

FÖR MER INFORMATION, VÄNLIGEN KONTAKTA

Pelle Porseryd, Head of Content PodMe, 0707 33 75 44, Pelle@podme.com

Snabbfakta

Hans Abrahamsson, Head of Content på PodMe
Kvalité fortsätter att vara i fokus när vi nu förstärker vårt innehållsteam med Hans som har ett otroligt öra för starkt historieberättande. Hans är helt rätt för person för att säkerställa att vi även framåt kommer att kunna erbjuda lyssnarna dom starkaste, roligaste, intressantaste och mest engagerande poddarna.
Pelle Porseryd, Content Director på PodMe