Soundtelling gör sportpodcast för PodMe

Poddbyrån Soundtelling, grundat av Mohamed El Abed, Martin Johnson (som ligger bakom den populära podcasten Spår) och Andres Moreno, lanserar nu sportpodcasten Episka ögonblick, exklusivt på podcastplattformen PodMe.

"Det här är ett riktigt drömprojekt för oss. Vi har alltid känt att det finns något speciellt med sportögonblicken som får en hel nation att hålla andan, och att ta det till podcast är otroligt roligt. Det är också extra kul att få göra detta tillsammans med PodMe som liksom vi, vill ge lyssnarna berättelser av hög kvalitet som berör. Det här är en podcast som kan bli en riktig svensk klassiker" Andres Moreno, VD och partner Soundtelling

Episka ögonblick kommer att vara dokumentära berättelser om händelser som hela Sverige samlats kring. Vi får uppleva känslorna och höra helt nya tankar från idrottsstjärnor, fans, experter och sportjournalister som var med, där och då svensk sporthistoria skrevs.

"Med några av våra mest färgstarka svenska hjältar som genomfört otroliga bedrifter i huvudrollen, paketerade med fingertoppkänsla av ett av Sveriges kunnigaste produktionsbolag så bryter vi nu ny mark och tar gåshuden till poddvärlden" Pelle Porseryd, Head of Content PodMe

Episka ögonblick kommer att ha premiär exklusivt hos PodMe i 3 april.

PodMe är en podcastplattform som erbjuder Premium Podcasts såsom Rättegångspodden, En mörk historia och originalproduktionen Bakom galler. Få tillgång till alla Premium podcasts för 69kr / månaden.

KONTAKT PODME

Pelle Porseryd, Head of Content