Svenska Mordhistorier till PodMe

Nu står det klart att Svenska Mordhistorier förvärvas av podcastplattformen PodMe. Med plattformsbytet sker också en relansering med nytt produktionsbolag och ny berättarröst. Skaparen och den tidigare producenten, Sebastian Krantz, har lämnat projektet.

Svenska mordhistorier är en av Sveriges största och mest omtyckta podcasts sedan den lanserades 2016. Det är inte heller någon hemlighet att den tidvis har varit i blåsväder, men på lyssnarnas begäran väcker vi nu nytt liv i podden samtidigt som vi gör om och gör rätt, Pelle Porseryd, Head of Content på PodMe.

Sebastian Krantz, som startade och tidigare producerade Svenska mordhistorier, lämnar projektet i och med plattformsbytet. Produktionen tas nu över av produktionsbolaget Creedcast, som bland annat producerar Mayday och Spionerna för PodMe.

- Med Creedcast bakom spakarna får vi in det nya syre i produktionen som behövs för att lyfta innehållet till nästa nivå. Vi får en trygg, kvalitetsinriktad partner som värnar om både lyssnarna och alla andra som på något sätt berörs av dessa starka historier, fortsätter Pelle Porseryd.

Nya säsongen av Svenska mordhistorier har premiär exklusivt hos PodMe i september.

PodMe är en podcastplattform som tillhandahåller såväl gratis- som Premium podcasts. PodMe finns tillgängligt både på web, i App Store och Google Play. PodMe lanserades 2017 och erbjuder premiumpodcasts såsom Rättegångspodden, En Mörk Historia och originalproduktionerna Bakom Galler, Sanning eller Konspiration, Fängelsepodden m fl.

FÖR MER INFORMATION, VÄNLIGEN KONTAKTA

Pelle Porseryd, Head of Content, PodMe 070 733 75 44, Pelle@podme.com

Svenska mordhistorier är en av Sveriges största och mest omtyckta podcasts sedan den lanserades 2016. Det är inte heller någon hemlighet att den tidvis har varit i blåsväder, men på lyssnarnas begäran väcker vi nu nytt liv i podden samtidigt som vi gör om och gör rätt.
Pelle Porseryd, Head of Content, PodMe