Glasskajaken – nu till ännu fler orter

Report this content

Glasskajaken har redan blivit en succé, och nu är det klart att Point 65 satsar på glasskajaker på flera av sina 14 kajakcenter runt om i Sverige redan till nästa sommar. Glasskajaken lanserades för bara någon vecka sedan i Stockholm och förser glassälskande stockholmare och turister med glass längs Stockholms stränder.

Trots att det inte är högsommar längre har det sålts mängder med glass under veckan. Det är nu klart att Point65 tar fram fler glasskajaker till nästa sommar för att trafikera några av de övriga 14 svenska orter där företaget bedriver uthyrning och försäljning av kajaker.

– Redan nu har vi bestämt att ha glasskajaker i Göteborg, Dalarö, Västervik och i Linköping, men det kan bli fler orter. Även vår personal älskar konceptet och älskar att glassa runt Stockholms stränder i kajak. Kanske är det sommarens populäraste jobb? Säger Richard Öhman på Point 65.

Glasskajaken utgår från Point65 Kayak Center i Solna runt lunchtid varje dag. Fullastad med GB-favoriterna Sandwich, 88an, Daim, Choice och Nogger ger den sig ut i jakt på glassugna.

När kommer Glasskajaken?                    Mellan ca 12.00 - 18.00 på dagarna, med vissa pauser när den behöver fylla på glasslagren. Den kommer att åka runt i första hand när vädret är fint.

Var kan jag hitta Glasskajaken?             Glasskajaken trafikerar Hornsbergs Strand, Karlbergs Strand, Karlbergs Slott, Kristinebergs klippor, Norr Mälarstrand, Smedsuddsbadet, Rålambshovsparken, Stadshuset, Klara Mälarstrand, Långholmen, Reimersholme, samt vissa vattendrag kring Gamla Stan.

Point65 Glasskajak

Glasskajaken är av modell KingFisher och tillverkad i 100% återvinningsbar miljöcertifierad plast. Den är utrustad med särskild förvaring så att glass-kajakisten kan passa på att plocka skräp på vägen.

– Glass i stora lass och samtidigt plocka det skräp längs Stockholms stränder som sopplockarna inte når, kan det bli bättre? Nu blir Stockholm lite godare och lite renare, säger Richard Öhman, grundare Point 65.

För mer information, gå in på www.point65.se

För andra fina högupplösta kajakbilder och film, gå in på https://drive.google.com/open?id=1ycK3GHrxC2xKVWoiQIzx9sZ2UruhRdPW

För mer information, kontakta:

Richard Öhman, grundare Point 65, 070 756 33 26, richard.ohman@point65.se

Karin Pontén, Vår PR-byrå, 0708 66 66 31, karin.ponten@varprbyra.se

Point 65 Kayak Centers, hemsida: www.point65.se

Point 65 Kayak Centers är Sveriges ledande kedja av upplevelsecentrum där man under trygga former kan köpa kajaker och tillbehör, hyra kajak, genomgå paddlingskurser och följa med på organiserade paddlingsturer.

Point 65 Kayak Center finns på 15 orter runt om i Sverige.

Point 65 Kayaks Sweden, hemsida: www.point65.com

Point 65 Kayaks Sweden, grundat 1996, är Skandinaviens ledande kajakvarumärke och en av världens snabbast växande kajakföretag med försäljning till mer än 30 länder. Paddlingslegenden Nigel Foster är utvecklingsansvarig på Point 65. Point 65 erbjuder ett brett sortiment av kajaker och tillbehör. Bland annat de innovativa delbara Falcon Tequila! Martini, Mercury & KingFisher till prisvärda instegskajaker och avancerade turkajaker.

Taggar: