KingFisher ny delbar fiskekajak från Point 65 Sweden

Report this content

Nu kommer Point 65 KingFisher, en ny delbar fiskekajak från Point 65 Sweden. KingFisher är en avancerad fiskekajak som är förbluffande smidig och förbluffande stabil. För att nå de där hemliga fiskeställena går det att ta sig fram med armkraft med paddel, med benkraft med pedaler eller med elmotor.

– Delad får kajaken plats i en vanlig familjebil. Det tar bara några sekunder att montera ihop den och simsalabim så har man en avancerad fiskekajak i världsklass, säger Richard Öhman, grundare av Point 65 Sweden.

Kajakfiske är en aktivitet på stark frammarsch. På ett miljövänligt tyst sätt når man ställen som man inte kommer åt med en vanlig båt. Många av de fiskekajaker som finns på marknaden är både tunga, svårpaddlade och otympliga. Point 65 KingFisher är en helt ny fiskekajak som är stadig, stabil, lättdriven och kursstabil.

Point 65’s beprövade patenterade delningssystem SnapTap gör att KingFisher lätt delas i två delar som enkelt får plats i en bil eller i hissen till lägenheten. Fiskekajaken monteras ihop på några sekunder till en säker, stabil, smidig fiskekajak som också kan bära en hel del utrustning. Trots att den bara är 79 centimeter bred är den förbluffande välbalanserad, vilket gör det lätt att stå upp i kajaken och kasta. Ett dubbelsidigt handmanövrerat tvillingroder gör den enkel att manövrera och svänga med och trimaranskrovet skapar stabilitet, fartprestanda och ger möjlighet att hålla spikrak kurs.

KingFisher Game Chair är mycket skön att sitta i och ger en perfekt paddlingsposition för den som väljer att paddla. Den går även att få med pedaldrift för den som föredrar att använda benkraft och den rör sig då både framåt och bakåt i upp till 10 kilometer i timmen med en räckvidd på 32 kilometer. Som extra tillbehör erbjuds även elkraft, där ScubaJet Motor Drive med sitt integrerade batteripaket har revolutionerat elmotormarknaden för fiskekajaker.

– Med nya KingFisher har vi lyckats hitta helt nya lösningar för att nå fiskarnas våta dröm – en tyst fisketur där du kan ha all utrustning och fika med dig för en fångstrik dag på sjön, säger Richard Öhman.

Fakta Point65 KingFisher

KingFisher Solo:                          KingFisher framsektionen:        KingFisher aktersektionen:

Längd: 331cm                              Längd: 171cm                              Längd: 167cm

Bredd: 79cm                               Bredd: 79cm                                Bredd: 79cm

Höjd: 31cm                                 Höjd: 31cm                                 Höjd: 31cm

Vikt: 32 kg                                   Vikt: 16kg                                    Vikt: 16kg

Design: svenska Magnus de Brito

Point65 KingFischer finns att köpa hos handlare från våren 2018 och kommer att kosta ca 20 000 kronor. För att hitta återförsäljare, gå in på http://www.point65.se/kategori/2/butiker.html

Välkommen till vår monter C06:31 på Sportfiskemässan på Stockholmsmässan den 16-18 mars för att titta, känna och prova KingFisher.

Vill du prova en KingFisher i vattnet? Ta kontakt med Richard Öhman, se nedan.

För mer information, högupplösta bilder och film, gå in på www.point65.com

För mer information, kontakta:

Richard Öhman, grundare Point 65, 070 756 33 26, richard.ohman@point65.se

Karin Pontén, Vår pr-byrå, 0708 66 66 31, karin.ponten@varprbyra.se

Point 65 Kayak Centers

Point 65 Kayak Centers är Sveriges ledande kedja av upplevelsecentrum där man under trygga former kan köpa kajaker och tillbehör, hyra kajak, genomgå paddlingskurser och följa med på organiserade paddlingsturer.

Point 65 Kayak Center finns på 12 orter runt om i Sverige.

Point 65 Sweden

Point 65 Sweden, grundat 1996, är ett av Skandinaviens ledande outdoorvarumärken med försäljning till mer än 40 länder. Paddlingslegenden Nigel Foster är utvecklingsansvarig på Point 65 Sweden. Point 65 Sweden erbjuder en rad olika modeller. Från de innovativa delbara Apollo, Gemini, Tequila!, Martini, Mercury, Rum Runner & KingFisher till prisvärda instegskajaker, trygga och bekväma rekreationskajaker liksom avancerade turkajaker.

Taggar: