Pointsec utser ny chef i USA

Martin Leamy tar över efter Thomas Blitz

Protect Datas dotterbolag Pointsec har rekryterat Martin Leamy som ny chef för företagets USA-verksamhet, Pointsec Mobile Technologies Inc. Han efterträder Thomas Blitz, som går i pension. – Martin har en mycket stark bakgrund av att leda verksamheter i tillväxt och av att förbättra det operativa arbetet i företag som genomgått en liknande utveckling som Pointsec, säger Peter Larsson, VD för Pointsec. Martin Leamy har lång erfarenhet från IT-branschen, senast som Executive Vice President och General Manager för datalagringsföretaget Lakeview Technologies. Han har tidigare arbetat nio år på Platinum Technology, som medlem i företagsledningen och chef för ett affärsområde som under fyra år ökade från 45 till 200 miljoner dollar i omsättning. Martin Leamy tillträder sin tjänst på Pointsec den 26 september. För frågor och mer information, kontakta: Thomas Bill, VD Protect Data, tel 08-459 54 00 Peter Larsson, VD Pointsec, tel +1 708 954 6986