• Pokerstars.com/

Dubbelt svenskt i topp på PokerStars EPT Köpenhamn, Michael Tureniec tog hem slutsegern och åker hem mer än 4 miljoner kronor rikare

Report this content

Årets upplaga av PokerStars EPT Köpenhamn bjöd på stora svenska framgångar, igår kväll återstod bara två spelare av startfältet på 449 personer. Både var svenskar.

Skandinaviens största och mest prisstinna pokerturnering avslutades igår kväll och turneringen bjöd på en spännande upplösning med två svenskar i huvudrollen. Finalbordet avslutades med en stenhård heads-up mellan Michael Tureniec och Per Linde, där Tureniec till slut drog det längsta strået.

I en kommentar direkt efter sin seger säger Michael Tureniec :

- Det började ju riktigt tufft men sen började jag äntligen hitta lite händer och lyckades vända allt och då kände jag mig stark. Det känns helt otroligt att vinna en så här tuff tävling när man varit så nära förut men inte kommit ända fram. Jag kom ju tvåa mot Michael Martin i EPT London, men idag spelade jag helt enkelt bättre.

PokerStars EPT Köpenhamn hade i år ett ännu större startfält än förra året och svenskarna gick väldigt bra. Förutom Tureniec och Linde som slutade etta och tvåa så slutade hela nio svenskar i pengarna.

Kirsty Thompson, Director för European Poker Tour, kommenterar årets turnering:

- Ännu en gång har Köpenhamn visat sig vara en plats där det bjuds på poker i världsklass, och med 449 startande spelare har turneringen varit en stor succe. Skandinaverna är verkligen några av världens bästa spelare så jag är inte förvånad över att en svensk till slut vann.

För Tureniec väntar nu spel på Pokertars EPT i Berlin, men innan dess har han också andra planer:

- Nu måste jag ta körkort, för jag är verkligen sugen på att köpa en riktigt schysst bil...

Fakta om EPT Köpenhamn:
Antal deltagare: 449
Buy-in: 5000 Euro
Förstapris: cirka 4,3 miljoner kronor
Samlad prispott: cirka 18 miljoner kronor

Läs mer om European Poker Tour
www.europeanpokertour.com/tournaments/copenhagen/index.html

För ytterligare information eller bilder, vänligen kontakta:
Nikolai Gaardboe Johnsen, MSL Köpenhamn
+45 23 32 11 63,