FOTBOLLSSTJÄRNAN CRISTIANO RONALDO BLIR POKERSTARS NYA AMBASSADÖR

STOCKHOLM – 27 maj, 2015 – Den portugisiske fotbollsstjärnan Cristiano Ronaldo har skrivit på som ambassadör för Team PokerStars och kommer att främja spelet och representera PokerStars i globala marknadsföringskampanjer, meddelar PokerStars, Amaya Inc. (TSX:AYA), idag.

Fotbollsstjärnan tillkännagav sin nya roll via en personlig video på hans Facebooksida, som med sina dryga 103 miljoner följare är den person som har flest Facebookfans i hela världen. Förutom det stora engagemanget på hans Facebook har han även 35,5 miljoner följare på Twitter.

Se Cristiano Ronaldos personliga video här: http://on.fb.me/1FOucnt

”Jag gillar att spela för vinnande lag och därför är PokerStars den perfekta partnern för mig”, säger Ronaldo. Som varumärke är PokerStars ständigt på jakt efter nya sätt att förbättras och ligga steget före konkurrenterna, och som idrottsman är det något som jag verkligen respekterar. Jag började spela poker för några år sedan och jag älskar hur strategiskt och roligt själva spelet är. Jag ser fram emot att ta mitt spel online och delta i liveturneringar och möta mina fans ansikte mot ansikte. Även om fotboll är min värld, så har poker alltid varit mitt spel. Jag är väldigt peppad på att få vara en del av laget.”

”Pokerbordet är inte en ny arena för idrottare, då många har sökt andra sätt att tillfredsställa sin kärlek till att tävla och utmana sig själva genom åren. Ronaldo är ett av de kändaste namnen i världen och PokerStars är stolta över att samarbeta med honom. Vi ser fram emot att han ska sprida sin kärlek till spelet världen över genom att dela med sig av erfarenheter från PokerStars till sina fans och följare på sociala medier”, säger Michael Hazel, tillförordnad VD för PokerStars.

Amayas styrelseledamot och koncernchef David Baazov säger: ”Ronaldo är en del av en ny generation globala superidrottare som arbetar hårt, spelar smart och vill att fansen ska ta del av deras liv. Vi är stolta över att Ronaldo – såväl som elitspelaren Neymar Jr – har valt PokerStars som samarbetspartner och att de vill dela kärleken till poker med alla sina fans.”

Ronaldo är en av de mest framgångsrika och populära idrottsstjärnorna i världen, och han benämns ofta som en av de största spelarna genom tiderna. Känd för sin snabba fart och häpnadsväckande förmåga att göra mål, antar världens just nu bäste fotbollsspelare (vinnare av Ballon d’OR 2014) en ny utmaning, denna gång på pokerbordets gröna filtduk.

Ronaldo kommer vara en del av PokerStars reklamkampanjer, och göra särskilda framträdanden under större live-events och pokerturneringar online. Under ett event senare i år kommer hans fans även få chansen att vinna en träff med Ronaldo vid pokerbordet.

Ronaldo har säkrat sin ställning som en av fotbollsvärldens främste och har tilldelats en rad olika utmärkelser, däribland tre FIFA Ballon d’OR World Player of The Year, två Champions Leauge-medaljer, en mängd inhemska ligatitlar och flertalet poängrekord. Som det senaste tillskottet i Team PokerStars ansluter Ronaldo till ett vinnande lag med några av de främsta pokerspelarna i världen, inklusive en rad andra berömda idrottsmän så som fotbollslegenden Ronaldo Nazário, OS-guldmedaljören och tillika lagkaptenen, landhockeyspelaren Fatima Moreira de Melo, Brasiliens stjärnanfallare och lagkapten Neymar Jr, och 14-faldige Grand Slamvinnaren Rafa Nadal.

Ronaldo kommer att spela på PokerStars under namnet “C.Ronaldo”.

Det här är den andra stora signeringen av PokerStars denna månad, som tillkännagav Neymar Jr som ambassadör den 7 maj. Värvningarna är en del av företagets satsningar för att locka mainstream-konsumenter till poker.

För mer information, vänligen kontakta: press@pokerstars.com eller philip.sibirzeff@mslgroup.com

Om PokerStars

PokerStars driver världens populäraste pokersajt, för en global pokercommunity. Sedan starten 2001, har PokerStars blivit förstahandsvalet för världens bästa spelare, med fler turneringar varje dag än någon annan och den bästa säkerheten online. Mer än 130 miljarder händer har delats ut på PokerStars, vilket är mer än på någon annan sajt.

PokerStars.com och PokerStars.eu verkar globalt under statliga licenser på Isle of Man resp. Malta. PokerStars har även separata statliga licenser i Storbritannien, Belgien, Bulgarien, Danmark, Estland, Frankrike, Italien, Spanien och Tyskland.

PokerStars ingår i Rational Group som driver spelrelaterade verksamheter och varumärken, bl.a. PokerStars, Full Tilt Poker och European Poker Tour. Rational Groups enheter i Storbritannien och på Isle of Man har kollektivt uppmärksammats av Great Place to Work Institute som en av Storbritanniens 25 bästa arbetsplatser 2012 i kategorin - Stora företag. Rational Group enheter i Costa Rica och Dublin också uppnått samma utmärkelse i sina respektive lokala rankingar 2014. PokerStars ägs av Amaya Inc. (TSX: AYA).