Isildur1 lämnar Bahamas

På Bahamas avslöjades att 20-årige svensken Viktor Blom står bakom mytomspunna pokeralias Isildur1. Avslöjande skedde i samband med pokerturneringen PokerStars Caribbean Adventure där Blom gjorde sin officiella debut som PokerStarsproffs. I natt avslutade Blom turneringen, precis utanför prispallen.

I natt avslutade Viktor Blom sin första professionella pokerturnering efter avslöjandet att han står bakom pokeralias ”Isildur1”. Bland 1560 startande i PokerStars Caribbean Adventure fick Blom lämna turneringen strax utanför skaran av 181 spelare som tilldelas prispengar. Turneringen, som spelas på Bahamas, är en av världens största pokerturneringar där vinnaren belönas med drygt 15 miljoner kronor.

Viktor Blom, som nyligen anslutit sig till PokerStars stall av sponsrade pokerproffs, är främst känd för sina framgångar i onlinepoker under alias ”Isildur1”, men har även lyckats ta framträdande placeringar i livepoker tidigare i karriären. Det var dock först på Bahamas som det blev känt för världen av Viktor Blom står bakom pokeralias ”Isildur1”.

När pokerturneringen PokerStars Caribbean Adventure avslutades i natt kvarstår 173 spelare. Spelet återupptas klockan 18:00 svensk tid och går att följa via www.pokerstarsblog.com. Inga svenska spelare kvarstår i turneringen.

För mer information, vänligen kontakta:
Johan Bondegreen, Sverigechef PokerStars

Om PokerStars.com
PokerStars.com är världens största pokerrum på internet med över 36 miljoner kunder. PokerStars.com har arrangerat över 240 miljoner pokerturneringar på internet och är arrangör för flera av världens största pokerturneringar. PokerStars.com innehar bland annat Guiness världsrekord för ”världens största pokerturnering på internet” och ”flest spelare samtidigt i ett pokerrum på internet”. PokerStars.com medverkar som titelsponsor för regionala och nationella pokertourer så som den europeiska pokertouren, den latinamerikanska pokertouren och den italienska pokertouren. PokerStars.com representeras globalt och nationellt av ambassadörer som Mats Sundin och Boris Becker. PokerStars.com bedriver global verksamhet med licens från regeringen på Isle of Man, med undantag från verksamheten i Italien och Frankrike där PokerStars.com verkar under licens från den italienska och franska regeringen via PokerStars.it och PokerStars.fr