PokerStars sponsrar svenska fotbollssupporters

Report this content

Gratisutmaningen SupporterResan ger de Allsvenska supporterklubbarna chansen att vinna en gratis buss till varje bortamatch hela säsongen

PokerStars fortsätter att knyta allt tätare band med sportens värld. Tidigare har man valt att sponsra enskilda idrottsprofiler runt om i världen, med Mats Sundin och Marcus Hellner som två av de mest välkända svenska profilerna. Nu har turen kommit till supportrarna. Genom pokerutmaningen SupporterResan får svenska fotbollsfans chansen att vinna en fullstorleksbuss till varje bortamatch under den kommande allsvenska säsongen. Självklart är det gratis att delta.

STOCKHOLM – 7 mars – Lagom till upptakten inför den allsvenska säsongen presenterar PokerStars, världens största pokersajt en välkommen sponsringsnyhet för Sveriges fotbollssupporters. Den 12 mars startar gratistävlingen SupporterResan, som ger de allsvenska supporterföreningarna chansen att tävla om en gratis fullstorleksbuss till varje bortamatch under hela säsongen.

-       Den här idén är naturligtvis sprungen ur det faktum att spelmonopolet gör att vi i praktiken också har ett sponsringsmonopol när det gäller elitfotboll och -ishockey i Sverige idag, säger Johan Bondegreen, marknadsansvarig för PokerStars i Sverige. Samtidigt så tror jag personligen att vi nu genom att sponsra supporterföreningarna bidrar till att ge någon av de allsvenska klubbarna en extra skjuts genom att säkra ett lite bättre bortastöd under säsongen. Dessutom känns det oerhört kul att kunna göra något direkt för supportrarna, utan deras engagemang skulle fotbollen kännas mycket tristare.

SupporterResan ger supportrarna till de allsvenska klubbarna chansen att vinna en supporterbuss till klubbens samtliga bortamatcher under den kommande allsvenska säsongen. PokerStars arrangerar fem olika kvalturneringar i Texas Hold'em (4 freerolls och 1 $11 inköp) där varje spelare/supporter som spelar turneringen representerar sitt Allsvenska lags officiella supporterförening. De 20 bästa från varje kval går vidare till en finalturnering som spelas den 25 mars, där avgörs vilket lag som har chansen till ett extra bortastöd under säsongen. Förutom Supporterbussen ligger det fotbollsresor till ett värde av 50 000 kronor i potten.

1:a pris

Äran att bestämma vilken allsvensk supporterförening som får tillgång till SupporterBussen under säsongens samtliga bortamatcher, samt en fotbollsresa till ett värde av 25 000 SEK

2:a pris

Fotbollsresa till ett värde av 15 000 SEK

3:e pris

Fotbollsresa till ett värde av 10 000 SEK

SupporterBussen kan endast gå till någon av de allsvenska klubbarnas officiella supporterföreningar. De supporterföreningar som har möjlighet att vinna SupporterBussen är därför: Black Army, Järnkaminerna, Guliganerna, Sky Blues, Makrillarna, Kärnan, Getingarna, Änglarna, Supporterunionen, MFF Support, Sillastrybarna, Peking Fanz, Patronerna, Gefe Fans, Kopparslagarna, Kubanerna.

För ytterligare information eller bilder, vänligen besök www.supporterresan.se, www.pokerstars.se eller kontakta:

Johan Bondegreen, marknadsansvarig, PokerStars i Sverige
+46 707 39 60 40
johanb@pokerstars.com

Philip Sibirzeff
+ 46 708 10 77 79
philip.sibirzeff@mslgroup.com

Om PokerStars:
PokerStars driver PokerStars.com, världens mest populära online pokersajt, och utgör världens största poker community med mer än 49 miljoner registrerade medlemmar sedan lanseringen i december 2001. Det är det första valet av världens bästa spelare, med fler dagliga turneringar än någon annanstans, och med den bästa säkerheten på nätet. Flera händer har delats ut på PokerStars.com än någon annan sajt, det är mer än 75 miljarder händer och fler än 500 miljoner turneringarna har spelats.

PokerStars.com är verksamt över hela världen under licens från Isle of Man. De senaste tillskotten i PokerStars familjen inkluderar PokerStars.eu, PokerStars.dk, PokerStars.fr, PokerStars.it, PokerStars.be och PokerStars.ee, som verkar i Malta, Danmark, Frankrike, Italien, Belgien och Estland, under respektive lands regeringslicens.

PokerStars.com anordnar några av de största online poker turneringar i världen, inklusive World Championship of Online Poker (WCOOP) och Spring Championship of Online Poker (SCOOP), och är officiell sponsor för några av de största live poker turneringarna i världen, bland annat European Poker Tour (EPT), PokerStars Caribbean Adventure (PCA).

PokerStars.com är också hem för ett team av sponsrade spelare som kallas Team PokerStars Pro. Denna elitgrupp av spelare reser runt i världen och tävlar i internationella turneringar. För en komplett lista, gå till Team PokerStars.com Pro hemsida.