Syrianska-supporter vann SupporterResan – SupporterBussen tilldelas Gefe Fans

Igår avgjordes PokerStars tävling SupporterResan, där svenska fotbollsfans hade chansen att vinna en fullstorleksbuss till varje bortamatch under den kommande allsvenska säsongen. Vinnaren av SupporterResan blev Syrianska-supportern ”MIMRA”, och SupporterBussen tilldelades därmed Gefe Fans.

Inför den allsvenska säsongen arrangerade PokerStars, världens största pokersajt, tävlingen SupporterResan för Sveriges fotbollssupporters. Förstapris i tävlingen var en gratis fullstorleksbuss till varje bortamatch under hela säsongen.

Alla spelare/supportrar som spelat turneringen har representerat sitt allsvenska lags officiella supporterförening. Igår söndag spelades finalturneringen där 97 svenska supportrar gjorde upp om den prestigefulla förstaplatsen. Den slutgiltiga vinnaren blev Syrianska-supportern Costin ”MIMRA” Moldoveanu som fick äran att bestämma vilken allsvensk officiell supporterförening som blir sponsrad med SupporterBussen.

- Jag deltog i SupporterResan för att jag ville stödja och hjälpa Gefe Fans, säger Costin ”MIMRA” Moldoveanu. Det känns självklart riktigt kul att det blev jag som vann och fick äran att bestämma att SupporterBussen ska till Södertälje och Gefe Fans! Speciellt eftersom fler supportrar kommer ha möjlighet att åka och se Syrianskas bortamatcher. Att jag vann en fotbollsresa värd 25,000 kronor ser jag som en bonus.

Ordföranden i Syrianska FCs officiella supporterklubb Gefe Fans blev överlycklig när han förstod att SupporterBussen tilldelats supporterklubben.

- Vi såg snabbt värdet i att bli sponsrade med en supporterbuss och vi ville verkligen vinna, säger Gefe Fans ordförande Siros Melkemichel. Vi satsade stenhårt och uppmanade alla supportrar att representera oss i turneringen vilket många också gjorde. Jag blev överlycklig när jag såg att ”MIMRA” representerade Gefe Fans och att vi vunnit bussen. Detta innebär att vi kan erbjuda fler supportrar att åka och se Syrianskas bortamatcher, helt gratis dessutom.

SupporterResans vinnare

1:a pris – Costin ”MIMRA” Moldoveanu, representerade Syrianska FCs supporterklubb Gefe Fans
Äran att bestämma vilken Allsvensk supporterförening som får tillgång till SupporterBussen under säsongens samtliga bortamatcher, samt en fotbollsresa till ett värde av 25 000 SEK

2:a pris – Filip ”BRIGATE´71” Eidemar, representerade Örebros supporterklubb Kubanerna