• Polar Structure AB/

Majoritetsaktieägare i Netmore har ingått avtal om förvärv av över 90 procent av aktierna i Netmore Group AB (publ) och avser att påkalla tvångsinlösen

Report this content

Polar Intelligent Solutions AB (ett dotterbolag till Polar Structure AB), Buildroid AB, Kapitopia AB och Ove Anebygd (”Majoritetsaktieägarna”) har idag överenskommit om att gå samman i ett gemensamt ägarbolag genom att överlåta sina A- och B-aktier i Netmore Group AB (publ) (”Netmore”) till Polar Intelligent Solutions Förvärv AB (”HoldCo”) i utbyte mot aktier i HoldCo. HoldCo kommer efter förvärven inneha cirka 94 procent av det totala antalet utestående aktier och cirka 96 procent av det totala antalet utestående röster i Netmore.

HoldCo avser att påkalla tvångsinlösen av resterande aktier i Netmore och verka för en avnotering av Netmore från Nasdaq First North Growth Market när transaktionerna har verkställts.

För ytterligare frågor, vänligen kontakta:

Filip Enocson, kommunikationsansvarig

Telefonnummer: +46-707 27 89 25 - E-post: filip@polarstructure.se

Om Polar Structure

Polar Structure utvecklar och äger infrastruktur som bidrar till ett mer uthålligt och hållbart samhälle. Vi möjliggör omställningen, både idag och imorgon. Polar Structure har ett tydligt helhetsperspektiv inom ramen för infrastruktur och hållbarhet och är verksamma inom järnväg, logistik, energilagring, laddinfrastruktur, digitalisering och förnyelsebar energi. För mer information, besök polarstructure.se