Polar Structure har förvärvat ytterligare aktier i Netmore – gränsen för budplikt passerat

Report this content

Polar Structure AB (”Polar Structure”) har idag förvärvat ytterligare 16 715 601 aktier av serie A och 126 083 605 aktier av serie B i Netmore Group AB (”Netmore”), listat på Nasdaq First North Growth Market. Aktierna har förvärvats för en köpeskilling om 1,55 kronor per aktie.

Efter förvärvet äger Polar Structure 16 715 601 aktier av serie A och 189 049 678 aktier av serie B i Netmore. Förvärvet innebär att Polar Structures ägarandel ökar från cirka 19,9 procent till cirka 65,1 procent av samtliga aktier och andel av samtliga röster ökar från cirka 13,5 procent till 76,3 procent i Netmore.

Förvärvet av aktierna i Netmore innebär att Polar Structure, i enlighet med Takeover-regler för vissa handelsplattformar (2021-01-01) utgivna av Kollegiet för svensk bolagsstyrning, är skyldigt att inom fyra veckor lämna ett offentligt uppköpserbjudande avseende resterande aktier i Netmore (ett s.k. budpliktsbud), om inte Polar Structure inom samma tid avyttrar så många aktier att deras gemensamma aktieinnehav motsvarar mindre än tre tiondelar av röstetalet för samtliga aktier i Netmore.

Polar Structure avser att fullfölja sin budplikt och kommer offentliggöra detta genom ett separat pressmeddelande. Polar Structure har under de senaste sex månaderna inte köpt några aktier i Netmore till ett högre pris än köpeskillingen i det ovan angivna förvärvet.

Polar Structures vision är att vara den givna partnern för att skapa och utveckla framtidens europeiska infrastruktur. Infrastruktur inom digitalisering och konnektivitet spelar en avgörande roll i dagens och morgondagens samhälle. Den pågående utbyggnaden av Proptech-node och rikstäckande IoT-nätverk gör det möjligt för fastighetsägare och företag att mäta och öka effektiviteten genom att t.ex. minska vatten- och energiförbrukning eller behovet av underhåll av vissa tillgångar.

Tobias Emanuelsson

Verkställande direktör, Polar Structure AB

E-post: tobias@polarstructure.se

Karim Sahibzada

Styrelseordförande, Polar Structure AB

E-post: karim@polarstructure.se

Om Polar Structure

Polar Structure utvecklar och äger infrastruktur som bidrar till ett mer uthålligt och hållbart samhälle. Vi möjliggör omställningen, både idag och imorgon. Polar Structure har ett tydligt helhetsperspektiv inom ramen för infrastruktur och hållbarhet och är verksamma inom järnväg, logistik, batterilagring och laddningsinfrastruktur samt digitalisering och förnyelsebar energi.

Mer information om Polar Structure finns på www.polarstructure.se