• Polarbröd/

Polarbröd lanserar sitt nyttigaste bröd någonsin Rågstyrka – ett grovt bröd som ger dig kraft

Report this content

Den 4 oktober lanserar Polarbröd Rågstyrka, ett nytt mörkt bröd med hela 70 procent fullkorn, rikt på kostfiber och med låg sockerhalt. Rågstyrka innehåller klippt råg och är nyckelhålsmärkt. Rågstyrka har den unika kombinationen av att vara riktigt grovt men ändå saftigt och är till för alla som vill ha en extra boost. Därför passar Rågstyrka perfekt till frukosten, som mellanmål eller innan träningen.

Rågstyrka är ett grovt bröd med låg sockerhalt och högt kostfiber- och fullkornsinnehåll, utan emulgeringsmedel och är helt mjölkfri. Brödet innehåller klippt råg för att ge bra tuggmotstånd och samtidigt behålla brödet saftigt. Livsmedelsverket har skärpt  kriterierna för nyckelhålsmärkta produkter vilket inneburit vissa förändringar för brödbranschen. Rågstyrka uppfyller de nya kraven med råge.

- Många av våra konsumenter har frågat efter ett bröd som har den unika kombinationen av att vara riktigt grovt men ändå saftigt och gott. Vi har arbetat länge med att ta fram Rågstyrka och är riktigt stolta över att presentera vårt nyt­tigaste bröd hittills, säger Jenny Jeppsson, produktchef på Polarbröd.

Rågstyrka finns i handeln från och med måndag den 4 oktober och kommer i förpackningar om 8 kakor och har ett ca pris på 24 kronor.

För mer information om nya nyckelhålsmärkningen, vänligen besök http://www.slv.se/nyckelhalet

För hjälp med högupplösta bilder, recept eller produktprov, vänligen kontakta:
Cecilia Anneling, MS&L Nordic, e-post:
cecilia.anneling@se.mslworldwide.com

För ytterligare information om Rågstyrka och Polarbröd, vänligen kontakta:
Jenny Jeppsson, produktchef, tel: 010-450 60 14, e-post:
jenny.jeppsson@polarbrod.se

Polarbröd AB är ett familjeägt företag med djupa rötter i Norrland. Företaget har cirka 450 anställda och omsatte 737 mkr år 2009. Huvudkontoret finns i Älvsbyn och företaget har bagerier i Älvsbyn, Bredbyn och Omne. Läs mer om oss på www.polarbrod.se

Taggar: