Herrlandslaget i fotboll börjar tillhandahålla PolarCap® System

PolarCool AB (publ) breddar marknaden för bolagets produkt PolarCap® System till fotbollsarenan. Under den pågående uppladdningen och under stundande EM-slutspelet kommer det svenska herrlandslaget i fotboll att använda bolagets produkt PolarCap® System för behandling av hjärnskakningar. Användandet är subventionerat men bolaget ser detta som ett starkt signalvärde för produkten och de kliniska data som skapats.

PolarCools VD Erik Andersson kommenterar;

- Att ett svenskt landslag, i det här fallet fotbollslandslaget, nu tillhandahåller PolarCap® System känns fantastiskt. Att en svensk state-of-the-art innovation ges möjlighet att skydda svenska idrottare som bär den gul-blåa tröjan är något som vi är stolta över. I och med de alltmer uppmärksammade problemen med huvudskador inom fotboll ser vi möjligheter inom detta marknadssegment.