Nyhetskanalen Sky News sätter fokus på PolarCool och intervjuar VD Erik Andersson

PolarCool AB fortsätter att uppmärksammas av internationell media. Bolagets VD Erik Andersson har nyligen blivit intervjuad av den brittiska nyhetskanalen Sky News där Erik berättar om utvecklingen av PolarCap® System och sin egen bakgrund som professionell ishockeyspelare där han själv drabbats av hjärnskakningar.

PolarCool utvecklar produkten PolarCap® System som lindrar effekterna av hjärnskakning, vilket Sky News valt att uppmärksamma. Bolagets primära kunder är idrottsklubbar och anläggningar inom ishockey, rugby, fotboll och handboll, men även andra sporter med förhöjd risk för hjärnskakning.

I intervjun med Sky News berättar Erik Andersson om PolarCap® System, dess funktion samt om sin bakgrund som professionell ishockeyspelare och personliga erfarenheter av att drabbas av hjärnskakningar.

Se hela intervjun med PolarCools VD Erik Andersson här: News | PolarCool

Erik Andersson – VD PolarCool AB (publ.)

PolarCool AB (publ.) är ett medicinteknikföretag som utvecklar, marknadsför och säljer

produkter inom idrottsmedicin. Bolaget fokuserar på behandling av hjärnskakning och

upprepade huvudkollisioner. PolarCool AB (publ.) har sitt säte i Lund. Aktien är noterad på Spotlight Stock Market.