• PolarCool/

PolarCool AB (publ) etablerar PolarCap® System i tyska hockeyligan genom avtal med Adler Mannheim

PolarCool har tecknat avtal om ett (1) PolarCap® System med den tyska hockeyklubben Adler Mannheim, som spelar i Tysklands högsta divsion inom ishockey, DEL. Adler Mannheim kommer utvärdera PolarCap® System under resterande del av innevarande säsong. Adler Mannheim blir därmed referenslag i Tyskland och PolarCool bedömer att samarbetet medför en god potential till bredare etablering i Tyskland.

PolarCools VD Christian Strand kommenterar;

-        I vår ambition att etablera oss på flera av europeiska hockeymarknaderna är detta första avtal med en tysk klubb en milstolpe. Att de regerande tyska mästarna Adler Mannheim blir vår referensklubb i Tyskland visar att de tror på vår produkt PolarCap® system. Glädjande är också att de vill bistå oss i vårt arbete att få till stånd en central lösning, likt den i Svenska Hockeyligan, även för tyska ligan DEL.

PolarCools Erik Andersson kommenterar;

-        Arbetet med att först och främst etablera samarbete med ett antal referensklubbar i flertalet europiska hockeyligor fortsätter. Först ut i den tyska ligan (DEL) blev alltså mästarklubben Adler Mannheim där deras läkare, neurologen Oliver Lanczik, omgående önskade börja tillhandahålla detta till deras spelare.

Adler Mannheims neurolog, doktor Oliver  Lanczik;

-        Jag är tacksam för att Adler Mannheim som den första DEL-organisationen i Tyskland kan tillhandahålla PolarCap®-systemet till sina spelare. Förekomsten av hjärnskakningar uppfattas mer och mer i kontaktsporter medan de terapeutiska alternativen är något begränsade. Vi välkomnar därför PolarCap®-systemet som ett nytt lovande verktyg för akut behandling av hjärnskakning och är övertygade om att vi därmed kan erbjuda en förbättrad medicinsk vård för våra spelare.

Iman Ziai - CFO
E-mail: iman.ziai@polarcool.se