PolarCool AB (publ): Första dag med handel i teckningsoptioner av serie TO 1

PolarCool AB:s (publ.) (”PolarCool” eller ”Bolaget”) nyemission och vederlagsfria teckningsoptioner av serie TO 1 (”TO 1”) som avslutades den 2 oktober 2023 gav för varje tecknad, betald och tilldelad aktie en teckningsoption. PolarCools teckningsoptioner av serie TO 1 kommer att tas upp till handel på Spotlight Stock Market den 30 oktober och handlas under kortnamnet ”POLAR TO 1”

Teckningsoptionerna av serie TO 1 kommer att handlas med ISIN-kod: SE0020848158. Första dag för handel är den 30 oktober 2023. Handelsperioden för TO 1 löper till och med den 8 maj 2024.

Teckningsoptionerna av serie TO1 ger för varje innehavd teckningsoption rätt att under perioden från och med den 22 april 2024 till och med den 10 maj 2024 teckna en (1) ny aktie till en teckningskurs motsvarande 100 procent av den volymvägda genomsnittskursen under perioden från och med den 8 april 2024 till och med den 19 april 2024, dock högst 0,19 SEK och lägst motsvarande Aktiens kvotvärde.

Vid fullt nyttjande av samtliga teckningsoptioner, kommer aktiekapitalet att öka med högst 3 224 778 SEK och antalet aktier kommer öka med högst 26 873 150 aktier. Bolaget kan maximalt erhålla en emissionslikvid om cirka 5,1 MSEK före emissionskostnader i det fall att 100% av teckningsoptionerna nyttjas till maximala kursen 0,19 SEK. De totala emissionskostnaderna vid fullt utnyttjande av teckningsoptionerna uppskattas uppgå till cirka 0,2 MSEK.

Rådgivare

PolarCool har anlitat Nordic Issuing som emissionsinstitut i samband med emissionen. Advokatfirman Delphi har agerat legal rådgivare åt Bolaget och Paues Åberg Communikations är rådgivare avseende Bolagets externa kommunikation.

Erik Andersson – VD PolarCool AB (publ)

PolarCool AB (publ.) är ett medicinteknikföretag som utvecklar, marknadsför och säljer produkter inom idrottsmedicin. Bolaget fokuserar på behandling av hjärnskakning och upprepade huvudkollisioner. PolarCool AB (publ.) har sitt säte i Lund. Aktien är noterad på Spotlight Stock Market.

Viktig information
Publicering, offentliggörande eller distributionen av detta pressmeddelande kan i vissa jurisdiktioner vara föremål för restriktioner. Mottagarna av detta pressmeddelande i jurisdiktioner där detta pressmeddelande har publicerats eller distribuerats ska informera sig själva om och följa sådana begränsningar. Detta pressmeddelande utgör inte ett erbjudande, eller en uppmaning till något erbjudande, att köpa eller teckna några värdepapper i Bolaget i någon jurisdiktion.

Detta pressmeddelande utgör inte eller ingår inte i ett erbjudande eller uppmaning att köpa eller teckna värdepapper i USA. Informationen i detta pressmeddelande får inte offentliggöras, publiceras, kopieras eller distribueras, direkt eller indirekt, till USA, Storbritannien, Australien, Kanada, Japan eller någon annan jurisdiktion där offentliggörandet, publiceringen eller distributionen av informationen inte skulle följa gällande lagar och förordningar eller skulle kräva prospekt, registrering eller andra åtgärder än de som krävs enligt svensk lag.

Detta meddelande ingår inte och är inte del av något erbjudande eller uppmaning att förvärva, teckna, sälja eller på något annat sätt handla med aktier eller andra värdepapper i PolarCool Detta dokument har inte godkänts av någon myndighet, och informationen utgör inte ett prospekt. I en EES-medlemsstat riktar sig detta meddelande endast till kvalificerade investerare i den medlemsstaten enligt prospektförordningens (2017/1129) mening.