• PolarCool/

PolarCool AB (publ) har tecknat avtal om ett (1) PolarCap® System med Tyringe Hockey i HockeyEttan

PolarCools etablering av PolarCap® System bland landets hockeyklubbar fortgår, och har nu nått HockeyEttan Södra. Tyringe Hockey kommer tillhandahålla behandlingsmetoden för organisationens spelare fram till och med dec 2021. Tyringe Hockey blir därmed referenslag i HockeyEttan Södra.

Tyringe Hockey:s Jörgen Persson kommenterar;

-          Vi är så klart väldigt stolta att vi, genom våra sponsorer, nu kommer att kunna tillhandahålla PolarCap® System till spelare i vår förening. För oss i Tyringe Hockey är det viktigt att värna om våra spelare och ungdomar och göra utövandet av ishockey så säkert som möjligt. Att då aktivt jobba med och mot problemen med huvudskador inom ishockeyn känns väldigt viktigt och bra.

PolarCool:s Erik Andersson kommenterar;

-          Glädjande att även klubbar i HockeyEttan väljer att tillhandahålla PolarCap® System till sina spelare. Tyringe Hockey har insett vikten av att arbeta med spelarnas säkerhet och kommer, precis som vi önskar, göra sitt system tillgängligt för inte bara representationslag utan även för klubbens äldsta juniorlag. En mycket viktig handling som innebär att Tyringe Hockey aktivt arbetar mot vår gemensamma ambition, att göra det säkrare för även våra unga att spela ishockey.

Christian Strand – tf VD
+46 – 727 00 94 54