PolarCool AB (publ) och Modo i samarbete

Modo Hockey har sedan början av mars, i samband med att damspelare och ledare ur damlagets organisation uttrycklingen efterfrågade PolarCap® System, utvärderat systemet på Fjällräven Center i Örnsköldsvik.

Ordern består av en initial testperiod som sträcker sig fram till augusti. Efter testperioden får Modo möjlighet att teckna avtal som löper 2 alternativt 3 år.

Under de senaste två säsongerna har flera lag i SHL och HockeyAllsvenskan utvärderat PolarCap® System och samtidigt dokumenterat effekterna. Modo har inte deltagit i studien, men blir första lag i HockeyAllsvenskan som placerar en order på PolarCap® System i syfte att erbjuda spelarna i organisationen kylning för att lindra skadorna vid hjärnskakningar och kraftigare smällar mot huvudet.

Iman Ziai – VD
+46 - 733 -99 23 17