PolarCool AB (publ) tecknar avtal med Zürich SC Lions i schweiziska ligan

PolarCool AB (publ) har tecknat ett samarbetsavtal med Zürich SC Lions i schweiziska ishockeyligan National League A, som är landets högsta division inom ishockey. Zürich SC Lions kommer utvärdera PolarCap® System fram till slutet av innevarande säsong.

Zürich SC Lions blir därmed referenslag i den schweiziska ligan, på en marknad där PolarCool (publ) för övrigt har goda förhoppningar om att utveckla verksamheten.

PolarCools Erik Andersson kommenterar;

-          Att en, inom detta område, mycket välrenommerad läkare som Dr Gery Büsser nu väljer att inkludera användandet av PolarCap® System i sin behandlingsrutin för hjärnskakningar är glädjande. Framför allt då det visar att han ser positivt på produkten men också att PolarCool (publ) nu erhållit ett referenslag i den schweiziska ligan NLA.

Iman Ziai - CFO
E-mail: iman.ziai@polarcool.se