PolarCool AB (publ) utser Jari Kinnunen till International Sales Manager

PolarCool har utsett Jari Kinnunen till International Sales Manager. Han kommer att ansvara för försäljning på internationella marknader med fokus på internationalisering utanför Norden och tillträder tjänsten 1 mars.

PolarCools VD Erik Andersson kommenterar:

- Styrelsen och jag är mycket glada att kunna presentera Jari Kinnunen som ansvarig för den internationella marknaden. Jari har en bred bakgrund där han varit verksam i flertalet länder i Europa men framförallt i USA. Idrottsligt har Jari en bakgrund inom amerikansk fotboll, både i USA och Europa, där han representerat flertalet colleges både som spelare och ledare. Han har förutom en Bachelor of Arts in Communication /Electronic Media, från Weber State University i USA, även en Minor in Military Science/US Army ROTC Leadership Education. Med rekryteringen av Jari ser bolaget en stor potential att komma in på nya marknader där hans breda kontaktnät inom framför allt amerikansk fotboll kommer väl till pass i vår ambition att introducera PolarCap® System på den stora amerikanska marknaden.

Jari Kinnunen kommenterar:

- När Erik Andersson presenterade PolarCool som företag och produkten PolarCap® System blev jag direkt övertygad om att denna unika behandlingsmetod är  något som borde göras tillgängligt för alla idrottare som utövar kontaktsporter. Jag önskar att den medicinska personalen i mina tidigare klubbar skulle ha haft den här produkten.