PolarCool förlänger avtalet med Thoren Business School:s hockeygymnasium

PolarCool AB och Thoren Business School:s samarbete fortsätter när koncernens hockeygymnasium i Umeå förlänger sitt kommersiella avtal i ytterligare 3 år. Avtalet omfattar 1st PolarCap® System som görs tillgängligt för gymnasiet.

PolarCool AB utvecklar och marknadsför produkten PolarCap® System. De primära kunderna är idrottsklubbar och organisationer inom ishockey, rugby och handboll och andra sporter med förhöjd risk för hjärnskakning. Ordern från Thoren Business School är begränsad i storlek men visar på marknadspotentialen inom skolsegmentet.

Thoren Business School i Umeå är del av en skolkoncern som driver flera hockey-gymnasier i Sverige. Skolan arbetar aktivt för att säkerställa bästa möjliga arbetsmiljö för eleverna på hockeygymnasiet i Umeå och ser samarbetet med PolarCool som en mycket viktig del i detta. I avtalet ingår också en tilläggsdel med utbildning med syfte att höja kunskapsnivån om huvudskador.

Tomas Sandlin, ansvarig för Thoren Business School:s hockeygymnasium, kommenterar;

-Spelarnas säkerhet är och kommer alltid att vara en prioriterad fråga. Att då på bästa möjliga sätt snabbt kunna lindra de negativa effekterna av huvudsmällar känns väldigt viktigt. Vi är tacksamma för att denna möjlighet finns. Jag är mycket nöjd att fortsätta att ha PolarCap® System på plats och ha möjlighet att använda det om olyckan skulle vara framme för någon av våra elever.

Samuel Holmlund, rektor Thoren Business School, kommenterar;

-För oss på Thoren Business School i Umeå är det självklart att förlänga samarbetet med PolarCool. Erik Anderssons engagemang i frågan är viktigt och det är också kul att han, som levande exempel, liksom oss tror på kombinationen studier och idrott. Vi ser nu fram emot fortsatt samarbete. Vi är stolta att över att vi i Umeå kan driva utvecklingen och säkerheten framåt. Vår förhoppning är att vi inspirerar andra hockeygymnasier både i koncernen och utanför att följa vårt exempel.

PolarCools VD Erik Andersson kommenterar:

-Det är mycket glädjande att Thoren Business School förlänger vårt avtal. Unga idrottsmän och kvinnor är en betydelsefull målgrupp och det är viktigt att kunna lindra effekten av hjärnskakningar i samband med sport.  Skolidrotten med tusentals gymnasieskolor, universitet och colleges världen över ser jag som ett mycket intressant marknadssegment för PolarCool i framtiden.