PolarCool går in i tredje avtalsperiod med tyska ishockeyklubben Adler Mannheim

PolarCool AB (publ.) har förlängt avtalet med Deutsche Eishockey Liga (DEL) laget Adler Mannheim med ytterligare tre år till 2027. Den tyska ishockeyjätten har framgångsrikt använt PolarCap® System sedan 2020 och behandlingen är nu en viktig rutin i lagets behandling av spelare som drabbats av hjärnskakningar.

PolarCool utvecklar produkten PolarCap® System som lindrar effekterna av hjärnskakning. De primära kunderna är idrottsklubbar och anläggningar inom ishockey, rugby, fotboll och handboll, men även andra sporter med förhöjd risk för hjärnskakning.

Adler Mannheim var den första tyska klubben som insåg fördelarna med att akut kylbehandla spelare som drabbats av hjärnskakning med PolarCap® System redan 2020. PolarCool har under föregående säsong fortsatt etablera PolarCap® System med flera andra professionella ishockeyklubbar i tyska ishockeyligan DEL.

PolarCools VD Erik Andersson kommenterar:

-Återigen ser vi ett exempel på kunder som väljer att förlänga sitt avtal för PolarCap® System. Adler Mannheim var en pionjär inom tysk ishockey och det är självfallet extra glädjande att de väljer att förlänga avtalet en tredje avtalsperiod, vilket summerar till sju år totalt. Det är ett kvitto på värdet vi skapar för våra kunder och visar på styrkan in vår affärsmodell.

PolarCool ser fortsatt stor potential på den tyska hockeymarknaden inför den kommande säsongen där det enbart i de två högsta ligorna finns 28 lag. Avtalet med Adler Mannheim är strategiskt viktigt, även om den ekonomiska betydelsen av enskilda avtal är begränsad.

Erik Andersson –  VD PolarCool AB (publ.)

Om PolarCool AB (publ.)

PolarCool AB (publ.) är ett medicinteknikföretag som utvecklar, marknadsför och säljer produkter inom idrottsmedicin. Bolaget fokuserar på behandling av hjärnskakning och upprepade huvudsmällar. PolarCool AB (publ.) har sitt säte i Lund. Aktien är noterad på Spotlight Stock Market.