PolarCool gör strategisk rekrytering inför internationell expansion

Medicinteknikbolaget PoolarCool har rekryterat Jamie Bache i rollen som Head of Sports Marketing. Han får en nyckelroll i den internationella expansion bolaget står inför. Inledningsvis siktar bolaget på den europeiska marknaden.

PolarCool utvecklar produkten PolarCap® System som lindrar effekterna av hjärnskakning. De primära kunderna är idrottsklubbar och anläggningar inom ishockey, rugby och handboll, men även andra sporter med förhöjd risk för hjärnskakning. Bolaget har under 2021-2022 etablerat försäljning med flera strategiska avtal med franska och engelska storklubbar såsom Stade Français och Leeds United. PolarCool satsar nu på att öka försäljningen i Europa.

Jamie Bache har rekryterats som Head of Sports Marketing. I rollen ska han säkra partnerskap med ledande europeiska idrottsklubbar och organisationer i Europa. Uppdraget innebär även ett övergripande ansvar för företagets agenter som idag opererar på olika marknader. Under det senaste året har Jamie, arbetat som konsult till bolaget och legat bakom flera av bolagets framgångar, och skapat ett viktigt momentum på de franska och brittiska marknaderna.

Jamie är erfaren från ledande positioner inom sportmarknadsföring och har arbetat med idrottare, lag och varumärken inom den professionella sportbranschen. Han har varit verksam i både Storbritannien och USA och har utvecklat ett starkt nätverk av kontakter. Han är även en före detta rugbyspelare på elitnivå. Jamie har en magisterexamen i marknadsföring från Durham University Business School.

PolarCools VD Erik Andersson kommenterar,

-Jag är mycket glad och stolt över att vi lyckats värva Jamie till vårt team. Jamie har redan haft framgångsrika genombrott för PolarCap® System i Europa. Med sin erfarenhet och sitt kontaktnät i våra viktiga marknader kommer han att kunna skapa ytterligare möjligheter att etablera PolarCap® System internationellt. Fokus kommer att ligga på att säkra fler partnerskap med lag, ligor och förbund.

Jamie tillträdde rollen 2022-03-07.