PolarCool har erhållit order om ett (1) PolarCap® System från Huddinge Hockey.

Affären utgörs av ett hyresavtal som gäller fram till och med april 2022. Huddinge Hockey blir därmed referenslag i HockeyEttan Östra.

Huddinge Hockey:s Darryl Finnell kommenterar;

• Vi är så klart väldigt tacksamma för denna möjlighet att nu kunna tillhandahålla PolarCap® System till spelare i vår förening. Vi i Huddinge Hockey sätter individen i fokus, värnar om våra spelare och ungdomar samt lägger stor vikt vid att göra utövandet av ishockey så säkert som möjligt. Att då aktivt jobba med och mot problemen med huvudskador inom vår sport känns väldigt viktigt och bra.

PolarCool:s Erik Andersson kommenterar;

• Mycket roligt att nu även Huddinge Hockey blir en förening som tillhandahåller PolarCap® System till sina spelare. Huddinge Hockey visar genom detta en vilja att aktivt arbeta med spelarnas säkerhet och kommer, precis som vi önskar, göra sitt system tillgängligt inte bara för dam- respektive herrlag utan även för klubbens äldsta juniorlag.

Christian Strand – (tf) VD PolarCool AB (publ)
E-mail: christian.strand@polarcool.se