• PolarCool/

PolarCool säkrar marknadsgodkännande och introducerar PolarCap® System i Sydafrika genom agentavtal

Medicinteknikbolaget PolarCool AB (publ.) har fått marknadsgodkännande i Sydafrika och för att möjliggöra en effektiv bearbetning av den sydafrikanska marknaden har PolarCool ingått ett agentavtal för introduktion och försäljning av PolarCap System®.

PolarCool utvecklar och säljer produkten PolarCap® System som lindrar effekterna av hjärnskakning. De primära kunderna är idrottsklubbar och anläggningar inom ishockey, rugby, fotboll och handboll, men även andra sporter med förhöjd risk för hjärnskakning.

Genom det ingångna avtalet med en provisionsbaserad försäljningsagent i Sydafrika påbörjas marknadsintroduktionen av PolarCap® System. Initialt fokuseras insatserna mot rugby som är en av landets mest populära sporter.

VD Erik Andersson kommenterar:

-Det är mycket glädjande att vi genom detta samarbete kan etablera PolarCap® System i Sydafrika på ett kostnadseffektivt sätt. Eftersom rugby är en av Sydafrikas populäraste sporter finns ett stort behov av vår teknologi som lindrar effekterna av en hjärnskakning. Vi ser ett generellt stort intresse från rugbyvärlden och har gott hopp om att Sydafrika skall bli en viktig referensmarknad i vår fortsatta expansion.