PolarCool tar hem ytterligare ishockeyavtal i Österrike

Medicinteknikbolaget PolarCool AB (publ.) fortsätter att etablera PolarCap® System inom europeisk ishockey. Bolaget har ingått ett 3-årigt avtal med den österrikiska proffsklubben Villacher SV för användning av PolarCap® System.

PolarCool utvecklar produkten PolarCap® System som lindrar effekterna av hjärnskakning. De primära kunderna är idrottsklubbar och organisationer inom ishockey, rugby, fotboll och handboll.

Avtalet med Villacher SV är ytterligare ett steg i Bolagets etablering på den österrikiska ishockeymarknaden. PolarCool har sedan tidigare tecknat avtal med Klagenfurter AC som var den första klubben i den österrikiska ligan, Win2Day Ice Hockey League, att tillhandahålla PolarCap® System. Ligan innehåller totalt 13 lag och spänner sig över fyra länder.

Villacher SV kommer att använda PolarCap® System från början av denna säsong i en inledande utvärderingsperiod, med möjlighet att fortsätta i ett treårigt kommersiellt avtal efter utvärderingen.

PolarCools vd, Erik Andersson kommenterar:

-I linje med vår ambition att fortsätta etablera oss på den europeiska ishockeymarknaden, är avtalet med Villacher SV mycket positivt. Vi märker av den ökade kännedomen om PolarCap® System, vilket är ett resultat av vår intensiva marknadsbearbetning under det senaste året.

PolarCool har idag ett starkt fäste inom europeiska ishockey med användande ishockeylag i sju länder. Avtalet med Villacher SV är strategiskt viktigt, även om den ekonomiska betydelsen av enskilda avtal är begränsad.