PolarCool tecknar avtal med tre klubbar i HockeyAllsvenskan

PolarCool AB (publ) har tecknat avtal med tre klubbar i HockeyAllsvenskan - IF Björklöven, HV71 och Västerås IK- om att de kan använda bolagets produkt PolarCap® som behandling för att mildra skador vid hjärnskakningar. Avtalet sträcker över sig de kommande två säsongerna och det omfattar ett PolarCap® System per förening. Samtidigt inleder föreningarna ett samarbete som innebär att respektive klubbs PolarCap® System görs tillgängligt för båda lagen när de möts inbördes.

PolarCools VD Erik Andersson kommenterar:

- Att tre av HockeyAllsvenskans ledande föreningar väljer att var och en ingå ett avtal med PolarCool är ännu ett bevis på att vår kylmetod vid hjärnskakningar får en allt större acceptans. Det är väldigt glädjande. Samarbetet mellan klubbarna ser vi också positivt på då det innebär att man genom att teckna ett eget avtal samtidigt får tillgång till fler system. I takt med att fler lag ansluter kommer denna fördel bli större och större.

PolarCool tecknade den 7 september 2021 ett avtal med Svenska Hockeyligan (SHL) gällande 14 PolarCap® System som innebär att behandling med PolarCap kommer att finnas fortsatt tillgängligt på samtliga 14 SHL-arenor under de kommande två säsongerna. Efter avtalet med SHL är bolagets ambition att behandlingen ska implementeras i all svensk elithockey; herr-, dam- och äldsta juniorlag.