SHL uppmärksammar positiva effekter av samarbetet med PolarCool AB

I förmiddags publicerade Svenska Hockeyligan (SHL) resultat och statistik angående sitt aktiva arbete gällande spelarnas säkerhet. I det arbetet utgör samarbetet med PolarCool och användandet av PolarCap® System en viktig del, där effekterna nu bekräftas av SHL själva. Hela artikeln går att läsa på SHL.se.

VD Erik Andersson kommenterar:

Det känns mycket glädjande att samarbetet med SHL inneburit en positiv effekt för spelarna och klubbarna. Det är ju främst för den enskilde spelaren idag och inte minst i framtiden som vi vill göra skillnad. Att minskad frånvaro innebär ekonomiska besparingar gör användandet av PolarCap® System gynnsamt även ur den aspekten.”

SHL:s sportchef Johan Hemlin kommenterar:

”Det är väldigt positivt att vi kan konstatera att införandet av PolarCap® System inneburit lägre andel långtidsfrånvaro bland spelare som kylbehandlats i närtid efter hjärnskakning, med detta har vi ytterligare ett verktyg att använda.